The Sausage Machine

januari 16, 2007

Gedicht ontvangen (1)

Filed under: Uncategorized — janien @ 8:09 am

Hier de eerste post, binnengelopen op dinsdagavond 15 januari 2007 op ons gmailadres, in volgorde van ontvangst. Proficiat 5 aso, jullie klassentoer heeft zijn eerste vruchten afgeworpen! En aan de adresbeheerders Sven en Yannick: alles oké! En nu maar hopen op meer post…

Ik zie woorden
die stil verbleken
zinnen die tegen de muur
in stukken breken
afgekapte klanken
gevuld met repen spijt
om grote fouten
uit een ver verleden tijd

Mieke Totté, 4 STWa 

 

in jouw ogen groeit de wereld

waar een droom kan ontstaan.

in jouw ogen ligt een land

waar ik zo graag heen wil gaan.

verloren lopen

in jouw blik

is heerlijk !  

Mieke Totté 4STWa  

 

Ik heb eens iemand een stevige schouderklop gegeven,
maar hij was toen toch niet zo blij.
Omdat ik niet zo heel goed had gemikt,
zat hij er nu zonder tanden bij.

Stijn Van Wesepoel 4 STWa

6 reacties »

  1. Ik vind dit een goed gevonden gedichtje, omdat er ook humor in verwerkt is en dat vind ik zeer goed

    Reactie door evelyn eeckelaert — januari 17, 2007 @ 6:25 pm | Beantwoorden

  2. het gedicht van stijn wesepoel bedoel ik dan hé

    Reactie door evelyn eeckelaert — januari 17, 2007 @ 6:26 pm | Beantwoorden

  3. ‘k vindt het eerste (van Mieke Totté) wel een van de mooiste tot hier toe🙂
    Mijn mening hé :p

    Reactie door Sven Wassenaar — januari 17, 2007 @ 7:33 pm | Beantwoorden

  4. Ik moet eerlijk zegge dat ik ze alledrie heel goed vind hoor
    Dat van Stijn , omdat er humor in zit en die andere twee van Mieke ,omdat die wel iets hebben vind ik

    Reactie door Christophe van den Boom — januari 17, 2007 @ 8:28 pm | Beantwoorden

  5. […] in de 160-gedichtwedstrijd (januari 2007) van 5 aso (de klas van Christophe in 2006-2007), hier op de leerblog … missMieke strooit haar woordenrijkdom over de wereld uit en blogt net […]

    Pingback door Van blogkruisbestuiving naar genderbloggen. Het voorbeeld van ICTwereld en The Sausage Machine « The Sausage Machine — januari 5, 2008 @ 10:56 pm | Beantwoorden

  6. […] de meest idiote verhalen uit mijn getrainde mond. En ook mijn vingers kunnen er wat van. Door te schrijven, dichten, bloggen, … kan ik zelfs die éxtra woorden kwijt. Dingen die ik vreemd genoeg niet […]

    Pingback door Maan, mond en missMieke « The Sausage Machine — januari 7, 2008 @ 8:52 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

