The Sausage Machine

oktober 4, 2007

Het nieuwe KlasCement! Website-launch op 5 oktober 2007

kc-tattoo.png 

Foto KC-Team, via Dan Micu

KlasCement-fan of (nog) niet?! The New KC is coming! Launch on 5th October 2007! GO! GO! GO! to the place to be! Will it be blue? Will it be orange? GUESS! It will be totally and definitely Web 2.0 and beautiful! Definitely beautiful …

Willy Vermaelen berichtte er al over:  de oude KlasCement-portaalsite voor en door leraren ligt vandaag 4 oktober stil. De informatie wordt overgezet naar de nieuwe server. Morgen gaat het volledig vernieuwde web 2.0-KlasCement feestelijk open! Allen daarheen!

De laatste oude KC-nieuwsbrief kondigt de nieuwe site aan met toeters en bellen: het gebeurt allemaal op World Teachers’ Day, de Dag van de Leerkracht, op 5 oktober 2007. Wie die dag naar www.klascement.net surft en materiaal toevoegt, kan daar zijn voordeel mee doen. Er worden aankoopbons voor elektro uitgedeeld!

KlasCement zoekt ook nog vrijwillige medewerkers, en beheerder Hans De Four nog lesgevers voor zijn grote ICT-dag  voor lager, secundair en hoger onderwijs op maandag 3 december 2007 in Geel op de KHKempen met 600 computers. Hans De Four hoopt op minstens 800 deelnemers!

GO! GO! GO! Word lid van KlasCement, leraar en docent, abonneer, werk mee, profileer je, deel je lesmateriaal en kennis met zeer velen, en win een zeer gelukkigmakende EduAward van KC, zoals het Willy Vermaelen overkwam of Karel Schiepers of Jan T’Sas of janien van de ‘worstenmachien’ hier met Mozart der Briefeschreiber en De leesfabriek. (Oeps, de awardlogo’s hier in de rechterzijbalk die naar de oude KC-site linkten, zijn down.)

Dank u wel, KlasCement, voor ‘connecting and sharing’, engagement, waardering, sympathie en stimulansen! Een kunstenares en schrijfster als Alina Nubé zou jullie vast bedenken met meer dan een 10 en vast een Gouden Griffel … of met een Geheimzinnig Dingetje, Magnetic Poetry, een Woordcollage of een 160 van de zuiverste soort. Puur.st!

CONGRATULATIONS and CELEBRATIONS, KlasCement! Gelukwensen van janien van The Sausage Machine voor een welig weldoend wereldwijd webleerleven … met de slam poetry van de New Yorkse leraar en dichter Taylor Mali: What Teachers Make. Met heel veel dank aan Elke Das die me deze dichter leerde kennen.

8 reacties »

  1. We mogen elkaar inderdaad feliciteren met KC.
    En weer een prachtige tube, Janien.
    Hij zit in mijn verzameling onderwijsvirals van Yuxt.
    Samen met “what’s your bloody problem”, Animalschool en Identity2.0.
    Ook aanraders, vind ik.

    Reactie door Elke — oktober 8, 2007 @ 10:46 pm | Beantwoorden

  2. Fijn, Elke, weer eens zeer bedankt! En de aanraders waarmee je mij en hopelijk veel anderen verder op weg wilt helpen: van de bovenste plank, kan het anders!? Jouw Yuxt, daar moest ik dringend maar eens naartoe!

    Je schreef recent over Yuxt en virals:
    http://blogger.xs4all.nl/elkedas/archive/2007/09/29/300522.aspx
    en
    http://blogger.xs4all.nl/elkedas/archive/2007/09/30/300588.aspx

    En dat ik dat niet eerder gezien had! Ik was gewoon niet lang genoeg gebleven … Leuk toch, dat ik je hier met zoveel spannend nieuws mocht (terug)vinden! Net op tijd voor ik helemaal afglijdt of het blognoorden verlies.

    Reactie door janien — oktober 8, 2007 @ 11:23 pm | Beantwoorden

  3. Taylor Mali is echt een avontuur; ik heb hem leren kennen via de Indiefeed Performance Poetry Podcast. Via hetzelfde kanaal hoorde ik ook van Jack McCarthy, die zeker niet moet onderdoen voor Mali. Even taalvaardig, minder snijdend, en veel warmer van toon —zonder ooit melig te zijn!— noem ik hem mijn poetry slam favoriet.

    Te beluisteren via Indiefeed (met ook een link voor gratis Podcastabbonement in iTunes), of op Jacks eigen site.

    Reactie door Wouter7 ¶ — oktober 22, 2007 @ 12:04 pm | Beantwoorden

  4. @ Wouter
    Fantastisch, Wouter! Zeer bedankt! Fijn, toch, leuk, toch dat jij met de vinger aan de pols van de tijd en met zoveel ontvankelijkheid voor de esthetiek en de kracht van woorden en klanken dit moois met me wilt delen! Wat ben ik toch een gelukkig mens!

    Kun je geloven dat ik ff struinend op Technorati jou daar net was tegengekomen in je Science Web en ik vandaaruit je gedichtenblog aan het ‘herontdekken’ ging …?! Was ik op die plek sterk onder de indruk gekomen van de bijzonder prettige en mooie posts die me o heerlijkheden van de ene verrassing in de andere ontdekking meevoerden… om dan ten slotte hier te belanden bij nog eens een opwindend taalwonder door jou aangeprezen. Man, man, man. Het houdt niet op vandaag. Laat het nog lang duren. Die prettige prikkelingen voor hart en verstand en je hele wezen.

    Wat ik jou vandaag aan te bevelen heb? Een boek! Gewoon een echt dik boek van Jozef Deleu, vol gedichten. Ik mocht het de wereld aanprijzen van directeur Majo de Saedeleer van Stichting Lezen, als lid van de werkgroep Leeslijst (geleid door An Stessens): http://www.deleeslijst.be. Je vindt het als eerste boek als je van links begint. Ook de “Dichtersgesprekken” van Marjoleine De Vos kan ik je warm aanbevelen! En mag het ook proza zijn? Klik bij “Probeer dit ook eens” op Mark Haddon of Eduardo Barrios. De poëzie van de roman. (En denk nu niet dat ik een geleerde
    lezer en dichter als jij bij de bovenbouw van aso categoriseer … – de doelgroep van die ‘Leeslijst’.)

    Reactie door janien — oktober 22, 2007 @ 10:26 pm | Beantwoorden

  5. Terwijl je dit schreef was programmeur Kevin aan ’t voetballen, ik aan ’t eten, Guus en Thomas van thuis uit aan ’t programmeren, … Wat later zouden we de nacht doorsteken om alles tijdig klaar te krijgen.

    We zijn intussen 21 dagen later en doen het vanaf nu wat rustiger aan maar op de achtergrond zijn we toch weer mooie zaken aan ’t uitbouwen en ideeën aan ’t ontwikkelen. Het blijft jammer dat er niet wat meer ondersteuning komt van de overheid voor dit project. We rijden momenteel echt met de handrem op … Met meer middelen zouden we al onze ideeën nog dit schooljaar kunnen realiseren, maar zoals ’t er nu naar uitziet, moeten we helaas veel opschuiven naar latere schooljaren.

    Maar niet getreurd! We bestaan bijna 10 jaar. Ook dat gaan we vieren! Samen met onze gebruikers. Want het is dankzij hen dat we dit volhouden. Bedankt voor dit bericht Janien!

    Reactie door Hans — oktober 25, 2007 @ 8:52 pm | Beantwoorden

  6. Die Taylor Mali is echt wel de max! Wat een mooi compliment voor alle leerkrachten!

    Reactie door Hans — oktober 25, 2007 @ 9:01 pm | Beantwoorden

  7. […] prijswinnaars KC juni 2008, Prijzenfestival 10 jaar KlasCement, Tom Mortier     Het Vlaamse lerarenportaal KlasCement bestaat 10 jaar! De verjaardagswensen zijn al lang ontvangen, de kaarsjes uitgeblazen […]

    Pingback door AAN: KlasCement 10 OVER: Prijzenfestival. Zeer beDANKt! « The Sausage Machine — juni 18, 2008 @ 8:06 am | Beantwoorden

  8. […] en andere domeinen. Zie zijn meest recente nieuws over fysica. Willy is ook medewerker van KlasCement, dé Vlaamse portaalsite voor leraren, met o.a. een fantastisch rijk aanbod van geannoteerde sites, […]

    Pingback door Zonnewagens voor cyborgs. Kevin Warwick en Kristof Dessein @ jongeren so « The Sausage Machine — juli 20, 2010 @ 8:37 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

