The Sausage Machine

november 29, 2007

De puntjes op de i! De Blogoloog reageert.

Filed under: Uncategorized — janien @ 12:44 am

AANDACHT! AANDACHT!

Hier de reactie van blogoloog Maarten Schenk op de vorige blogpost. We nemen zijn tekst over uit de reageerruimte bij die post.

Bedankt, Blogoloog, voor deze extra ‘les’! maarten-schenk.jpg    www.blogologie.be

“Hallo,

Puik artikel, hier en daar toch wel een paar puntjes die op de i gezet moeten worden:
* Computerlinguïstiek is het vakgebied dat gaat over computers in de taalkunde (bijvoorbeeld automatisch vertalen, spraakherkenning, spraaksynthese etc.)
* Na L&H heb ik eerst een paar jaar bij Skynet gewerkt voor ik bij Six Apart begon
* Bij Skynet werkten we met een heel team om de blogs op te starten, maar er zaten wel veel van mijn ideeën in. De eerste versie was op ongeveer een maand af.
* Bloggen is voor mij de volgende stap het altijd maar lager worden van de drempel om iets te publiceren voor een publiek. Fanatisme heeft er niet zoveel mee te maken, alhoewel er soms erg fanatieke bloggers zijn. Maar in principe is het voor iedereen.
* Ook even vermelden: op ‘Virals’ publiceer ik die mails allemaal, vaak ook letterlijk. Ik geef de marketeers dus hun zin, maar door letterlijk hun verkoopspraatje over te nemen, nep-vriendelijkheid en al, wordt het soms echt zeer grappig.
* De blogstorm rond Clickx was vorig jaar. Dit jaar hebben ze het veel beter aangepakt en hebben ze getoond dat ze echt naar de kritiek van de bloggers hebben geluisterd

Ik vond het een erg leuke ervaring om bij jullie op bezoek te komen, en kijk al uit naar de video!”

Reactie door Maarten Schenk — november 28, 2007 8:16 pm

3 reacties »

  1. Verslag maken van wat iemand gezegd heeft is een erg moeilijk vak, dus ik neem niemand iets kwalijk hoor, verre van.

    Zelfs professionele journalisten maken er nog vaak fouten bij. Mijn persoonlijk ervaring is dat wanneer ik zelf iets heb meegemaakt en ik lees er dan de volgende dag iets over in de krant, ik minstens één grote fout ontdek in het artikel. Het is dus maar een kleine stap om verder te kijken en je af te vragen wat de fouten zijn in de andere artikelen die gaan over dingen waar je niet zelf bij was of waar je zelf geen expert over bent.

    Overigens, mijn reactie en jullie reactie daarop toont nog maar eens een belangrijk verschil aan tussen ‘oude’ en ‘nieuwe’ media: het publiek kan terugpraten! Als je in de krant een artikel leest over jumpen, videogames, paardrijden, een tv-reeks of een ander onderwerp waar je zelf veel meer over weet dan de journalist die het artikel heeft geschreven (en die nog zes andere artikels moest schrijven die dag) en je ziet een fout staan, dan laten de meeste mensen het maar zo-zo. Als je diezelfde fout op een blog leest, laat je een reactie achter en kan de auteur eventueel correcties aanbrengen. Kei-web2.0 allemaal🙂

    Groeten en nog succes met jullie project!

    Reactie door Maarten Schenk — november 29, 2007 @ 11:49 am | Beantwoorden

  2. nogmaals bedankt blogoloog om bij ons over blogs te komen praten

    Reactie door Dimi — december 3, 2007 @ 1:48 pm | Beantwoorden

  3. […] Machine publiceert de reactie van de Blogoloog, zijn ‘eindredactie’, in een nieuwe blogpost: dit is een tekst van algemeen belang voor de hele klas 5 so die verslag uitbracht, én voor 6 so […]

    Pingback door Over de waarheid in verslaggeving en het verschil tussen oude en nieuwe media. De Blogoloog aan 5 so en de rest van de wereld « The Sausage Machine — december 4, 2007 @ 8:55 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

