The Sausage Machine

februari 28, 2008

Hoera! Boekenleeuw voor Noëlla Elpers van het Kapersnest!

Hoihoihoi Noëlla met Dolores! Felicitaties! De Leeuw is binnen, nu nog de Gouden Uil! (Stemmen op de Gouden Uil om veel boeken te winnen kan nog altijd … ) Met de maartse buien en de (literaire) lente die er aan komen, begint het warempel alom literaire prijzen te regenen … in binnen- en buitenland.

Noëlla Elpers, met Peter Holvoet-Hanssen in Het Kapersnest, is sinds jaar en dag één van de favoriete schrijvers van deze blog. Vandaar dat TSM haar met veel plezier een digitale pluim op haar hoed steekt!   veer.jpg   Ze kreeg een gouden speld en 2 500 euro van Geert Joris van boek.be … 

boekenleeuwwinnaars.jpg

Noëlla Elpers en Tom Schamp, winnaars van de Boekenleeuw en Boekenpauw 2008. Foto www.boek.be, de organisator van de jaarlijkse boekenprijzen voor kinder- en jeugdliteratuur en hun illustratoren. Meer … met meer foto’s van de literaireprijsuitreiking …

5 reacties »

  1. Ahoy daar,

    wat een hartverwarmend bericht op je fonkelende blog. Ja, Noëlla is soms een goed
    bewaard juegdliteratuurgeheim gebleven, eindelijk krijgt ze nu de waardering die ze reeds lang
    verdient. ‘Dolores!’ is een prachtboek, anders dan anders, zo filmisch én diepgaand,
    naar verluidt wordt het vervolg ‘Sluiers van Meryem’ nog veel mooier.
    Om naar uit te kijken!

    Alle goeds voor ù –

    J. Enterhaeck

    Reactie door Holvoet Peter — februari 28, 2008 @ 5:16 pm | Beantwoorden

  2. Hoi Janien

    Noëlla Elpers, weer een schrijverstalent. Waarschijnlijk iemand die ook al lang schrijft, maar ik heb er nog nooit van gehoord.. Misschien moet ik toch maar eens op ontdekking gaan? Wie weet ontdek ik wel een schrijfster die mij zou kunnen boeien.

    Ook bracht mij uw reactie hier. Ik had eerst de intentie om op m’n eigen plekje te reageren, maar dacht dat het beter was om het hier te doen.

    Om op je vraag de antwoorden omtrent m’n muziek.. Je weet waarschijnlijk aalles over stressfactor in onze school en natuurljk hoopte ik dan ook of het mogelijk zou zijn dat je er die dag bij bent. Ikzelf speel nu in een groepje ( sinds kort) met iemand van de klas en hij had het geweldige idee om op te treden op stressfactor. Dit zal dan waarschijnlijk ook het geval zijn. Dus allen daar heen en wish me luck!

    Om op de vraag te antwoorden of ik op TSM zou willen schrijven.. Natuurlijk wil ik dat. Ik zou mij zelfs vereerd voelen. Deze blog, met een groot aantal bezoekers die komen om wat u schrijft.. Wel, dan vraag ik me af of ik wel voldoende schrijftalent heb om toch uw lezers te behouden en niet weg te jagen…
    Een duostuk met Missmieke zie ik zeker wel zitten. Ik weet niet of u het haar al gevraagt heeft,maar ik zie het zeker wel zitten.

    Als het er ooit van komt dat ik de kans krijg om hier te schrijven, dan doe ik het met groot plezier. Hoewel ik niet goed weet waarover schrijven.. het is een literatuurblog en dat moet het ook blijven…

    Groetjes Christophe

    Reactie door christophe261 — februari 29, 2008 @ 9:39 pm | Beantwoorden

  3. Hoi Christophe

    Wat vriendelijk van jou van zo uitgebreid op mijn vraagjes op jouw blog te antwoorden! De eer is helemeaal aan mij! Ik zou graag reageren op wat je schrijft, maar moet op dit moment dringend familiale en huishoudelijke taken opnemen … ik kom naar jouw blog vanavond of morgen als het kan.

    Ja, dat je Noëlla Elpers nog niet kende, kan ik goed begrijpen. Ze was tot nu ook nog niet zo sterk ‘gemediatiseerd’ en als kinder- en jeugdschrijfster is /was ze niet direct genoemd in de klas, weetje. Voor jullie is er immers de overstap naar of de keuze uit de volwassenenliteratuur. En verder: ik ben zéér blij met je antwoord van ook voor TSM te willen schrijven. Jij weet toch dat alle teksten en vragen van jouw (jullie) hand hier welkom zijn. Altijd en van overal. En op onze wiki’s!! Ik zie daar niemand meer. Die ruimtes waren/zijn toch van en voor ons allemaal bedoeld. En nog: hoe zou TSM een blog van jonge auteurs >20 of ‘the new generation’ kunnen zijn als jullie niet zouden ‘meedoen’?!

    En wees maar niet te bescheiden over je schrijftalenten! Die zijn er ontegensprekelijk. Dat kan elke bloggebruiker, wat zeg ik, de wereld zien!

    Tot gauw. (Ik kon het niet laten van toch al ‘iets’ te zeggen, verguld als ik ben met jouw bezoek en eerlijke en open antwoorden.) Succes met de voorbereiding van Stressfactor! Ik kom speciaal voor jou en je klasgenoot (Gilles?… Ik meen hem als muziekliefhebber en muzikant te kennen).

    Groetjes
    janien

    Reactie door janien — maart 1, 2008 @ 7:19 am | Beantwoorden

  4. […] duidelijk in hun standpunten.  Als voorbeelden noem ik Peter de Bosdichter en Noëlla’s (Noëlla Elpers, zijn vrouw in Het Kapersnest) actie voor het Lappersfortbos en Annes recente pamflet Beminde […]

    Pingback door Schrijversoffensief tegen de Lange Wapperbrug in Antwerpen « The Sausage Machine — juni 19, 2008 @ 10:52 pm | Beantwoorden

  5. […] favoriet in The Sausage Machine. Samen met zijn edele kapersvrouwe, de gelauwerde jeugdauteur Noëlla Elpers bevaart en doorzwemt hij gedreven, lenig en onvermoeibaar alle […]

    Pingback door Meester-performer Peter Holvoet-Hanssen presenteert avontuurlijke literatuurgeschiedenis « The Sausage Machine — augustus 25, 2009 @ 8:16 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

