The Sausage Machine

maart 27, 2008

Mixed Message

Awaiting spring … Voor als de lente komt en ik jou tulpen uit Amsterdam stuur.

refrein
Als de lente komt dan stuur ik jou tulpen uit Amsterdam
Als de lente komt pluk ik voor jou tulpen uit Amsterdam
Als ik wederkom dan breng ik jou tulpen uit Amsterdam
Duizend gele, duizend rooie, wensen jou het allermooiste
Wat m’n mond niet zeggen kan zeggen tulpen uit Amsterdam

Jan uit de polder zei “Antje, ach kind ik mag je zo graag
Hoe moet dat nou liefste Antje, morgen ga ik naar Den Haag”
En bij die oeroude molen klonk onder een hemel zo blauw
“Ik heb je zo lief, en jij hebt me lief
Ach Antje ik blijf jou altijd trouw”

refrein
(Als de lente komt dan stuur ik jou tulpen uit Amsterdam)
(Als de lente komt pluk ik voor jou tulpen uit Amsterdam)
Als ik wederkom dan breng ik jou tulpen uit Amsterdam
Duizend gele, duizend rooie, wensen jou het allermooiste
Wat m’n mond niet zeggen kan zeggen tulpen uit Amsterdam
Zeggen tulpen uit Amsterdam

Herman Emmink: Tulpen uit Amsterdam op Lirama.

Awaiting spring … surfing around. Wat blogt mijn favoriet  rossmayfieldbw.jpg    Ross Mayfield dezer dagen vanuit zijn Socialtext-kantoor (‘the leading enterprise wiki’) in Palo Alto, waar het vandaag  ook  weerpaloalto08.gif  ? (Momenteel geniet hij van het mooie weer in Palos Verdes, vertelt hij me via Twitter.)  Welke blogpost ving mijn aandacht? Juist, The Need for FriendFeed. Over de fragmentering of versplintering van onze aandacht over het web. Van blogs verplaatst de aandacht zich naar Twitter en dus naar micro-inhoud. Dit creëert de nood aan een nieuw overzicht: hoe al die oneindige stukjes versnipperde conversatie en commentaren, al die data te ‘minen’ of managen zodat ze relevant kunnen worden voor hun deelnemers en anderen? Ross Mayfield heeft het over een nieuwe applicatie, the FriendFeed API. Hoe die juist in zijn werk gaat, kan ik hier als non-techie niet uit de doeken doen, maar als ik Mayfield goed begrijp, heeft hij er zo zijn bedenkingen bij: wat zullen/willen we met nieuwe mogelijkheden als de FriendFeed API werkelijk doen? Welk effect heeft dit op aandacht, geheugen en het ontvonken van gesprekken? 

Awaiting spring … playing videoThe MineThatData Blog van Kevin Hillstrom linkt me naar de video-catalogus van Saks, where spring’s best looks come to life like never before … De lente indartelen als Pretty Rock Star van BCBGMAXAZRIA of in LAUNDRY BY DESIGN?

Of toch liever in Mixed Message    mixed-message.jpg   by 7 FOR ALL MANKIND? Opgetekend uit de videoboodschap: ‘a fluid fusion of masculine and feminine’ … Iets voor Corine Van Hellemont  corinevan-hellemontportret0308_kw12.jpg  zorrasl.jpg , vorige week gastblogger voor Weekend Knack, vorig jaar met een tentoonstelling Gender & Reclame op Second Life? BTW, zou professor Van Hellemont (Universiteit Antwerpen) van Zorra, de Think Tank voor Gender & Media & Reclame, ook al gekozen hebben voor Vlaanderens mooiste (man)? Zou ze gestemd hebben op de NuRoMan, de New Urban Romantic Man, waarvoor de nieuwe VRT-nieuwsman Freek Braeckman model staat?

Nog ff een terzijde. De lente indartelen … in Mixed Message of zoiets, op superhoge hakken, MB en D? Ik heb getwijfeld tussen Freek Braeckman, Ramsey Nasr en Jean-Jacques De Gucht. Tussen de caregorieën journalistiek, poëzie en jongeren 16 – 26 is het moeilijk kiezen op TSM.

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

