The Sausage Machine

april 10, 2008

Wat hebben Jaime Hayon, Nedda-El-Asmar, Dior en de Amerikaanse Vogue met elkaar gemeen? 25 diamanten! That’s it!

The Sausage Machine een lifestyleblog? Nee, toch! Je zou het kunnen denken als je de zoekmachinetermen in het dashboard dezer dagen observeert. Zoals daar is: ‘cerutti belg aan het hoofd’. Tja, Sofie Cerutti met de chique Italiaanse ‘mode’naam, dié is een grote favoriet van The Sausage Machine sinds ze de 160 uitgevonden heeft op www.precies160.nl! Toeval? Probeer ik net mijn ‘speciale code’ uit op www.weekend.be … op zoek naar die ene steen. Die der Wijzen? Forget it! Die mét certificaat. Cut. Carat. Clarity. En wat was de 4e C nu weer? Wie niet waagt, … en aren’t diamonds a girl’s best friend?! Maar ik had niet met de marketing-waard gerekend: een 10-vragen-quiz én een schiftingsvraag. O.a. Welk modehuis heeft geen Belg aan het hoofd? Dior heb ik gegokt. Galliano is geen Belg, dacht ik. (Terzijde @ Blog der Zuchten: ja, ik geloof in Wikipedia!) En Raf Simons was die niet bij Jil Sander? Of heb ik het mis? Had ik me toch weeral eens laten verleiden. Nooit weer dus.

Kwam ik langs … waar ik nooit eerder was: www.dezinvanluxe.nl met de duurste horloges ter wereld (tja, heeft Tag Heuer  niets te vieren of zo of waar heb ik daarover iets gelezen?), en www.gadgetzone.nl, en de site van Marc Jacobs. Een videoglimp van zijn Fall/Winter-collectie 2008 bracht me weer naar Weekend Knack: “Preuts en prachtig” schoot me een titel te binnen.

Glam. Glossy. Luxury. Het is niet dat TSM nooit Royalty gaat. Hiet is niet dat trends geen categorie zijn. TSM beweegt eidoch in een andere wereld. In die van de ‘literaire blogs’, zeggen wetenschappers. The Sausage Machine is een typevoorbeeld van een litblog in ons taalgebied. Dat zegt Steven Vanhooren, onderzoeker Onderrwijskunde UGent en projectmedewerker Onderwijskunde van de Nederlandse Taalunie. Dat klinkt me als muziek in de oren! Die ‘titel’ is mij als edubloggertje liever dan een diamant.

 Zeer bedankt, Steven Vanhooren!

 

 

 

2 reacties »

  1. […] laat ik toch maar eens een testje doen. Of links in logjes helpen. Janien van The Sausage Machine is kampioen. Zij publiceert dagelijks een logje met tientallen links. Mooi én handig. Radio Plasky […]

    Pingback door elders 03/1 « blog der zuchten — april 11, 2008 @ 4:11 pm | Beantwoorden

  2. […] een stand van zaken van het literatuuronderwijs in Nederland en Vlaanderen door Martijn Nicolaas en Steven Vanhooren, geen onbekenden in The Sausage Machine, niet voor niets beetje litblog (what’s in a […]

    Pingback door Taalunie opent startpagina voor literatuuronderwijs in Nederland en Vlaanderen. « The Sausage Machine — november 10, 2008 @ 12:42 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

