The Sausage Machine

mei 20, 2008

ESC 2008

Douze points voor funky beats of … ?

Met Fred Brouwers van Klara en de Koningin-Elisabethwedstrijden, mijn studiegenoot in de Germaanse in Leuven,       

en mijn oud-leerling Rutger Gaumann     

stem ik op Ishtar! O julissi na jalini heeft een originele, poëtische tekst. Is origineel Europees in de keuze van een ‘imaginary language’: geen Engels, geen nationale taal. Is muzikaal origineel, stralend vrolijk en klasse uitstralend. Met de f van fijn, even iets anders dan funky beats. “Belgische inzending vol vertrouwen voor halve finale”, “Ishtar is een groep klassiek gevormde muzikanten met kennis van zaken”, “gewoon goede muziek”: dat bloklettert Cultuur op De Standaard Online. Natuurlijk liet ook de DS-redacteur zich inpakken door de (afzakkende) rood-witte jurk van Soetkin Baptist, een ontwerp van Harald Ligtvoet … “Met deze jurk moet het lukken” kopte Het Nieuwsblad onlangs nog.

Welke krant of andere nieuwsbron heeft niet over Soetkins ‘Alice in Wonderland’-jurk bericht? En haar knalrode schoenen? Wow! Die zijn van Nathalie Verlinden. (Deze laatste zin draag ik op aan Shoe Craze … een blogger die alles over, jawel, schoenen weet.)

Met Rutger besluit ik:

Laten we hopen op een heleboel ‘12 points for Belgium’ en ‘douze points pour la Belgique’  […]

5 reacties »

  1. […] het van mij afhing … voor 12 extra punten, douze […]

    Pingback door Allejezus, betrapt in het Arcadia der poëten! « The Sausage Machine — mei 21, 2008 @ 11:44 am | Beantwoorden

  2. Ik heb ook gekeken naar het songfestival (tenminste, de halve finale). Jammer dat zowel Nederland als België niet door zijn. De schoenen van jullie vrolijk zingende meid waren inderdaad echt super. Mijn moeder vroeg gelijk aan mij van welke ontwerper ze waren en dankzij jou kan ik dit haar nu vertellen! En heb ik weer een geweldige site bij mijn favorieten staan, want Nathalie Verlinden heeft echt een geweldige site!

    Reactie door shoecraze — mei 22, 2008 @ 7:13 am | Beantwoorden

  3. @ShoeCraze
    Bedankt voor je bezoek! Leuk toch, dat ik jou n.a.v. Eurosong een nieuwe site aan de hand heb kunnen doen.

    Tot gauw. (Want enkel bij gelegenheid in het gras of het zand loop ik blootsvoets.)

    Reactie door janien — mei 22, 2008 @ 7:53 am | Beantwoorden

  4. […] wist op haar blog The Sausage Machine te melden dat de ontwerpster van deze schoenen Nathalie Verlinden is. Haar ontwerpen worden in […]

    Pingback door Ze is niet door naar de finale, maar ze had wel mooie schoenen aan! « Shoe Craze — mei 23, 2008 @ 9:39 am | Beantwoorden

  5. Ik was vanaf het begin ‘mee’ met O julissi…
    Maar ik vermoedde vanaf datzelfde begin al dat het liedje en de muziek toch te fris, te complexloos waren om enige kans te maken.

    …en dat bleek dus ook inderdaad zo te zijn.

    Reactie door annetanne — mei 23, 2008 @ 12:45 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

