The Sausage Machine

juni 18, 2008

AAN: KlasCement 10 OVER: Prijzenfestival. Zeer beDANKt!

    Het Vlaamse lerarenportaal KlasCement bestaat 10 jaar! De verjaardagswensen zijn al lang ontvangen, de kaarsjes uitgeblazen … Hans De Four en zijn medewerkers genieten vast nog na. 

     Hans De Four , algemeen coördinator van het KC-team, de projecten en de site, plantte het spreekwoordelijke mosterdzaadje … en hij mag erg trots zijn op zijn fantastische werk! Ondertussen staan ook foto’s en film van het grote gezinsverjaardagsfeest op het net te kijk. Medewerker en promotor Willy Vermaelen was erbij … En ik was één van de winnaars in het prijzenfestival met mijn bijdragen voor Nederlands

  KC-beheerder en moderator Liesbeth Vereycken verraste me met een KC-cadeauZeer bedankt, Liesbeth en KlasCement! Leuk! Wat een aanmoediging!

Re: Prijzenfestival bij KlasCement: En de winnaars zijn … @ Katrien Smits. Mijn oud-collega Katrien Smits, voorzitter van de Werkgroep Aardrijkskunde Antwerpen (WAA) en KC-lid, stuurde me een ‘dikke proficiat’. Ze had mijn naam in het lijstje zien staan en bracht me zo op het idee om het prijzennieuws door te geven … mét mijn bewondering en ‘dikke proficiat’ aan alle prijswinnaars én mijn hartelijke dank aan Katrien!

Het is niet dat ik mezelf hier in het zonnetje wil zetten. Ik wil gewoon mijn dankbaarheid tonen en eer brengen aan Hans De Four, Liesbeth Vereycken en de andere beheerders en vrijwillige medewerkers van KlasCement die in respect voor de bijdrage van de individuele leraar het didactisch aanbod verrijken, met (internationale) (ICT-)initiatieven en talrijke projecten onderwijs bij de tijd houden, actualiteiten aan de man en vrouw brengen, en het lerarennetwerk dynamiseren en empoweren. En ja, ik leg al eens een site of doc voor aan KlasCement, maar ik zou mezelf ook een ‘enthousiaste’ gebruiker van de bijdragen van collega’s noemen … Mijn recentste bewijs: ik linkte in mijn/uw/jouw/onze werkplaats voor vnl. zakelijk schrijven en leren leren naar de Webcursus Informatievaardigheden*, een tutorial van de bib van de K.U. Leuven, aangebracht bij KC door Tom Mortier, gemodereerd door Liesbeth Vereycken en gepubliceerd op KC op 17 juni 2008.

Terug naar het Prijzenfestival. Volgt een kopie van de KC-lijst van de winnaars …

FW: Prijzenfestival … Uit de KC-Nieuwsbrief van 16-06-2008 
KlasCement heeft zijn tiende verjaardag gevierd met onder andere een heus prijzenfestival! Van 11 mei tot 11 juni hebben we elke dag een prijs weggegeven aan één van onze leden.

Leerkrachten die waardevolle websites, lesdocumenten, goede educatieve software of interessante artikels instuurden, maakten kans op een van volgende prijzen: een cd-rom van Techno-ki(d)ts Leonardo Da Vinci: van kunstenaar tot wetenschapper, een bouwdoos van Teifoc, een cd-rom van Transposia Mia Muis Precies op tijd!, een SMS-bordspel van Educos of een SMS-zakwoordenboek van Educos, het boek Spoken losgebroken door Dirk Dobbeleers (uitgeverij Abimo).

Volgende KlasCementleden vielen in de prijzen (klik op hun naam, dan zie je bij ‘Bijdragen van’ in de linkerkolom wat deze leden hebben bijgedragen):

Greet Van Camp, Inge De Cleyn en Lieven Coppens voor heel wat materialen die erg gesmaakt worden door collega’s van het buitengewoon onderwijs.
Hendrik Jan Runhaar voor zijn softwarepakket RekenTest, een flexibel en interactief programma om het hoofdrekenen te trainen.
Chris De Potter
voor de presentaties voor wiskunde, waarop heel wat positieve reacties kwamen.
Pascal Penta, Lucien Hermans en Tanja Maes die vaak nieuwe en waardevolle bijdragen inzenden.

Al twee jaar houdt Kurt Calis zijn wekelijkse actuaquiz up to date en dat doet Amy Bogaerts ook met Kleine Wablieft.

Voor hun mooie bijdragen Nederlands ontvangen Pascale Vanhaecke, Janien Benaets, Jacques Vanhoutte, Elke Vandersteen en Katia Vercauteren een prijsje.

Eva Verlackt en Stefanie Vandaele voor de diverse uitgewerkte leerlingenbundels, Mieke Thys voor de bijdrage rond gezonde voeding en Gerd Verhaegen voor zijn cursussen informatica (Windows XP, e-mail en internet, Word).

Peter Cornelis en Dirk Van Goethem deelden heel wat presentaties voor BSO en TSO over mechanica, pneumatica, hydraulica, meet- en regeltechnieken.

Nadia van Turnhout onze nieuwe actieve vrijwilliger.

Janne Ver Eecke deelde kant en klare fiches en opdrachtenkaarten om te gebruiken in een hoekenwerk rond kunst, Jeremy Planckaert evaluatietoetsen voor het 5de leerjaar, Nele Roobroek een mooie bijdrage voor taalinitiatie Frans en Saskia Van Bastelaere diverse werkbundeltjes voor leerlingen.

Voor de sites Ontdek de trein van Stijn Meesters en Openluchtklassen van Ivo Maes geven we graag een prijs weg.

Ook aan Bert Degryse voor de uitgewerkte bijdrage sociale vaardigheden (de Axenroos), Bart Mertens voor meerdere documenten en sites voor het vak Latijn, Davy Mortier en Domien Paumen voor de uitgebreide lessenreeksen rond verschillende thema’s.

Odette De Meulemeester won met de prijsvraag in de nieuwsbrief (juiste antwoord: EduRing) en heeft voor wiskunde een aantal interessante sites: Pentomino’s, Pi-rebussen en Pygram.
KlasCement dankt alle bijdragers! Elke dag komen er weer nieuwe pareltjes binnen! En zo blijven we samen groeien! 

Meer … op de KC-site!

6 reacties »

  1. Janien, je bent een wonder.
    Alles gezegd EN maar in 760 woorden.
    Mijn complimenten.
    (^_^)

    Reactie door Elke — juni 23, 2008 @ 8:39 pm | Beantwoorden

  2. Dank je, Janien! Zoveel eer! Ik dank op mijn beurt nogmaals iedereen die al eens iets deelde via KlasCement of die dat in de komende 10 jaar zal doen. Zo blijven we bouwen aan een klas waarin leerlingen kunnen genieten en bijleren van de ijver en inzet van leerkrachten uit heel Vlaanderen, Nederland en breder …

    Reactie door Hans — juni 23, 2008 @ 11:05 pm | Beantwoorden

  3. Prachtig Janien!
    Het is hartverwarmend om te zien hoe iemand als jij zich zo kan inzetten voor het onderwijs in Vlaanderen door wat je voor KlasCement allemaal doet…
    Hierbij wens ik je van harte proficiat toe en nog héél veel KlasCement genot!
    Groetjes,
    Dan

    Reactie door Dan Micu — juni 24, 2008 @ 10:49 am | Beantwoorden

  4. Bedankt, Elke, Hans en Dan! Zonder jullie kan de The Sausage Machine niet blijven ‘draaien’! Dat besef ik maar al te goed …

    @Dan
    Jij hebt me zo goed aangemoedigd bij mijn eerste aarzelende stappen op KlasCement! Zoveel vertrouwen heeft me gesterkt en gestimuleerd om voort te doen en ‘het’ te wagen … Ik voel me zo’n beetje als jouw poulain op KC. Voor altijd blijf ik ook jou dankbaar.
    Veel succes! Groetjes
    janien

    Reactie door janien — juni 24, 2008 @ 12:17 pm | Beantwoorden

  5. Beste Janien,

    Proficiat voor deze mooie verslagen.
    Wanneer ik daarnet het artikel las

    http://www.demorgen.be/dm/nl/991/Multimedia/article/detail/333329/2008/07/01/Vlaams-computergebruik-ligt-achter-op-rest-van-Europa.dhtml

    …dan moeten we dringend KC en andere mooie initiatieven blijvend kenbaar maken via media/ in de scholen/ in bedrijven/ …

    Veel succes nog!
    Tot ooit!

    Groeten, Steven.

    Reactie door Steven Duyver — juli 8, 2008 @ 10:19 am | Beantwoorden

  6. @Steven Duyver
    Aangenaam! Bedankt voor je bezoek én de zeer interessante link! Helemaal akkoord met jouw oproep.

    Groetjes
    janien, KlasCement-fan, dus ook van jou

    Reactie door janien — juli 8, 2008 @ 10:27 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

