The Sausage Machine

augustus 23, 2008

Op ieders lippen. Goud voor Tia Hellebaut!!!

Foto Belga uit Tia Hellebauts fotogalerij

Op 18 augustus 2008 schreef Tia nog voorzichtig in haar dagboek: Vandaag heb ik een persconferentie gehad met de verzamelde pers. Alles lijkt goed te verlopen. En beter als vandaag kon het niet verlopen!!! A shock victory in Beijing!

Ze is olympische kampioene hoogspringen!
Ze evenaart haar Belgische record met 2.05 m.
Ze poseert voor de mensen en de camera’s,
fier als een gieter.
Ze huppelt met de Belgische vlag.
Ze krijgt applaus van de Chinezen.
Ze valt haar trainer-en-partner in de armen.
Er heerst een enorme vreugde,
de omhelzingen duren lang.
Supporters, fans, reporters
en premier Yves Leterme
zijn schor geschreeuwd.

(Gehoord in de reportage van Radio1)
 
Op haar site zal ze haar dagboek aanvullen met een glimlach op de lippen …

Foto Tia Hellebaut www.tiahellebaut.be

    FELICITATIES van The Sausage Machine!

  FELICITATIES!

  • Natuurlijk ook aan de Zilveren 4×100 m-Vrouwen met Kim Gevaert, die we niet minder willen waarderen! (Sport)vrouwen die goud waard zijn!

Foto www.sportwereld.be

  • Benieuwd of oud-leerling Rutger ook over Tia zal bloggen

6 reacties »

  1. Vooral de reactie en de emoties van de verslaggevers waren mooi. Gefeliciteerd!

    Reactie door Karin Winters — augustus 23, 2008 @ 4:20 pm | Beantwoorden

  2. @Karin Winters
    Gefeliciteerd, Nederland!!! Jullie hadden wel 16 medailles waarvan zeven gouden. (Ben ik juist?) En jullie waterpolosters en hockeymeiden en marathonzwemmer Maarten van der Weijden – ik noem maar wie me eerst te binnen schiet …!! Wow! (Ik las nog dat Van der Weijden door verschillende Nederlandse en Amerikaanse uitgeverijen benaderd is om zijn bijzondere verhaal (hij genas van leukemie) in boekvorm uit te brengen. Dat laatste las ik bij NRC … Maar er is ook de OS-WP-topblog nog: http://olympischespelen2008.wordpress.com/2008/08/23/maarten-van-der-weijden-nederlandse-vlaggendrager/ )

    In de Radio1-reportage (Sporza Olympia) waarvan in mijn post sprake, hoorde ik ook IOC-voorzitter Jacques Rogge zeggen dat hij de prestaties van de Belgen op de Olympische Spelen “prima” vond, maar dat hij toch wel naar Nederland wilde verwijzen …

    Reactie door janien — augustus 23, 2008 @ 8:10 pm | Beantwoorden

  3. Heb ooit horen zeggen dat België geen land is…
    Al onze gewesten en 3-taligheid.
    Onze problemen in Voeren en met Brussel-Halle-Vilvoorde

    t’is een wonder dat als hier vooruitgang wordt geboekt.

    Nederland heeft echte leuke projecten zoals Efteling! en Mondo Verde(wereldtuinen) en ’t sprookjesbos in Valkenburg!

    Toch heeft belgië een zilveren en gouden medaille op OS – Beijing dankzij de Belgische dames.
    Proficiat!

    Reactie door Sara — augustus 23, 2008 @ 9:26 pm | Beantwoorden

  4. Geweldig! Wat een prachtige afsluiting van de spelen.

    Ik heb in Beijing ook voor de Belgische judoka`s gejuicht. Dirk van Tichelt is zelfs nog zo aardig geweest om op de foto te gaan met onze dochter.

    Reactie door karin — augustus 24, 2008 @ 5:20 pm | Beantwoorden

  5. @Karin Bogaarts-Ros van de breieninpeking-blog
    Fijn dat je langs kwam na je reis naar Peking… Bedankt. En wat leuk dat je daar ter plekke mee supporterde (juichte nog wel)voor de Belgische judoka’s.

    Ik was al op je blog om te zien hoe jullie het in Peking op de OS stelden, maar over de foto van jouw dochter met Dirk van Tichelt heb ik waarschijnlijk heen gekeken… Ik kom kijken, hoor.

    Reactie door janien — augustus 24, 2008 @ 6:22 pm | Beantwoorden

  6. Tia, proficiat. Lang geleden dat ik nog zo tegen een TV heb staan roepen. Ik heb echt trots op je. Je hebt er mooi naar toegewerkt. Harde inzet verdient respect en ik weet als oud 400 meter loper van den Antwerp AC en Olse AC (waar is de tijd) waarover ik spreek. Tof om je zo via de TV terug te zien, ik vrees, als ik je nog eens toevallig terug zou zien, dat ik je nu niet meer zal durven begroeten, je bent immers een echte BV geworden. Geniet ervan! Je oude mede-atleet, Luc Van Berlo.

    Reactie door Luc Van Berlo — augustus 25, 2008 @ 7:44 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

