The Sausage Machine

augustus 31, 2008

Eerste Schooldagen en Zalige Zomermomenten

 missMieke’s Piece of Blog

Eerste Schooldagen en Zalige Zomermomenten

Hoihoi bloggers

Met de eerste schooldag zéér dicht voor de deur en twee maanden zomervakantie bijna helemaal achter de rug, is het weer hoog tijd geworden om te bloggen. De batterijen zijn weer helemaal opgeladen en hoewel er nog steeds een beetje vakantiekriebels in mijn tenen zitten, ben ik toch wel blij dat de school weer bijna begint.

1 september is deze keer officieel de eerste dag van mijn laatste jaar als middelbare school-student. En 1 september wordt ook officieel de eerste dag van een druk jaar, vol nieuwe dingen, kansen én verplichtingen.

Maar eerst neem ik toch nog even de tijd om te profiteren van dat vakantiegekriebel in mijn tenen en te genieten van de laatste uurtjes voor het weer tijd is om te leren, op te letten en me vooral weer volop in de typische schoolbeslommeringen te smijten!! En deze vakantie was er voor mij weer een om nooit meer te vergeten …

In de eerste plaats vind ik vakantie tijd om op te laden, bij te komen, te relaxen en te genieten! En er is geen betere manier om al die dingen te doen dan te lezen … Lekker lang met een dik, zwaar boek in bed liggen en eenmaal uit bed meteen weer de zetel in kruipen met hetzelfde boek, een tas thee en een voorraad koekjes bij de hand!! Dit jaar had ik geluk, want een vriend duwde me een goed boek onder mijn neus. En er was nog méér geluk, want het boek bleek het eerste deel van 7 delen te zijn!!🙂 Stephen King heeft mijn zomer met zijn ‘De Donkere Toren’-cyclus makkelijk dragen gemaakt!!

Deze vakantie was voor mij nog eens extra leuk omdat de zomerkriebels die nu alleen nog maar in mijn ténen zitten tot voor kort over mijn hele lijf verspreid zaten!! Met mijn hoofd in de wolken (en mijn neus in de boeken) vloog de vakantie gigantisch snel voorbij!! Ik heb een hele vakantie lopen dromen … En bij gebrek aan eigen inspiratie ben ik maar op zoek gegaan naar een gedicht dat daarover zou kunnen gaan. Na een tijdje zoeken heb ik dit hier gevonden:

droom de wegen
met geopende ogen
leef het leven
in dromen van nu

dromen over later
zijn een illusie
wat je later zou willen
begint al vandaag

leef je droom en
droom van leven
en durf, durf
je droom te leven

Ik droom in elk geval van een zalig schooljaar en ga nu profiteren van mijn laatste nacht als vakantieganger, want morgen vliegen we er weer volle gas in!!

Tot blogs en dikke zoen!!
Mieke

2 reacties »

  1. Wat doet een laatstejaars middelbaar op de laatste avond van de zomervakantie? Haar ‘Piece of Blog’ schrijven! Ongelooflijk maar waar! BEDANKT, Mieke!

    GELUKKIG NIEUW SCHOOLJAAR!

    Veel groetjes
    janien

    Reactie door janien — augustus 31, 2008 @ 8:11 pm | Beantwoorden

  2. Succes met je laatste schooljaar enne de donkere toren serie is echt subliem, spannend en jammer dat het maar 7 delen zijn, 20 was beter geweest. Leestip: Stephen Donaldsen de boeken van Thomas Convenant….vergelijkbaar (beter vind ik)

    Reactie door Karin Winters — augustus 31, 2008 @ 9:29 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

