The Sausage Machine

september 3, 2008

Het nieuwe gezicht van de Gouden Uil: de Man met de Snor. U zegt het, ja, Guy Mortier!

 

   Foto Guy Mortier door Peter Forret

Vol goede moed en ’s avonds in bed lezend gooit hij zich in het steekspel van de literaire jurering als brandnieuwe voorzitter van de grootste literatuurprijs in Vlaanderen, de Gouden Uil! Succes verzekerd met Guy Mortier, jaja, u kent hem allemaal wel als de vader vande winnaar van de Titanium Lion 2008 in Cannes! Ja, Marc Verstappen van het dagelijks bestuur van de Gouden Uil deelt mee dat de vergadering de stekelige knopen heeft doorgehakt. Tja, ze konden niet anders dan de uitgevers met hun terechte bezwaren tegemoet te komen. Anders was er gewoon geen prijs meer. Er komt eindelijk een restyling van de Gouden Uil, zowel wat de jury als de timing en de marketing betreft. Leuk, toch: spannender en meer lezen door nieuwe programma’s op tv en andere events!

Drie exclusieve berichten toe

Bericht 1 @ Karin Winters

Beste Karin, mag ik jou ff dringend om je goede raad van ICT’er vragen? Wat denk je: gaat dit postje al een beetje in de ‘betere’ richting? Heb ik me al niet proberen te beperken tot één enkel thema? Is het wel duidelijk genoeg? En de foto als eyecatcher – is ze niet te groot? Ik vond ze super passen bij dat glamour-reuze cameralicht waarin ook de grote literaire prijzen zich plegen te wentelen.

Bericht 2 @ Elke Das

Beste Elke, ja, als een Golden Retriever pup heb ik geprobeerd van hier ff te poot te blijven … jouw goede raad van ervaren en geïnspireerde blogger indachtig: kort bloggen! Jaja, ik weet, ik begin weer in herhaling te vallen. Maar herhalen kan soms geen kwaad, herhaalt onze Man in WitBlauw met verve

Bericht 3 @ Paul Laaper

Beste Paul Laaper, ja, ook Gouden Uilen, Inktapen, tomatina, ander lekkers, cultuur mét en zonder snor draai ik lustig door dit worstenmachientje. Vrouwen als Elke en Karin en mannen als jij helpen me om met al dat geworstel toch boven te blijven … Bedankt!

8 reacties »

  1. Lieve Janien, ik ben geen ICT’er brrrrr….onderwijs is mijn ding en probeer met name mijn collegae te overtuigen dat het leven en de lessen leuker en makkelijker kunnen worden als ze iets ICTerigs doen. Weg met de zakelijkezeurbabbels!
    Dus thuis, achter de Macbuis, Asus friemel of ander ding met een toetsenbord, ik moet me zelfs inhouden om op de nieuwe TomTom geen Tweets te tikken ben ik SjiekdeFreak. Mijn kids worden er gek van, mijn moeder begrijpt me niet meer.
    Zo dat gezegd hebbende kan ik door met mijn punt…..jouw verzoek aan mij om je te vertellen of het in de goede richting gaat….nee stoppen niet doen! Jouw Blog en de charme van het eigene het gehakopdetak maakt het leuk om te lezen, wat heb ik aan Engelstalige verhandelingen over het gedrag van de meikever in de paringstijd. De schoonheid van jouw parels zitten hem voor mij in je taalcreativiteit het tikje warme Zuiderbuurs en de overladenheid van de info. Je ziet jouw levensvreugde en stuiterballenleven terug in de postjes. Niet gaan krampen om iets korts te stampen…..blijf de gewone ouderwetse worstenmachine……ik kies zelf wel of ik levens- of metworst lust.
    Afijn jou nooit fysiek ziend en zoenend tegengekomen zijnd denk ik dat je een man van 26 bent met een blauw en een groen oog, 1.96 mtr lang, schoenmaat 36 groen haar, een bril -10 ala jampot en een spjaakgebjekje…Klopt het?
    Kijk en zo schrijvend ging ik ook effe los….leuk toch?

    Reactie door Karin Winters — september 3, 2008 @ 8:29 pm | Beantwoorden

  2. @ Karin
    Leuk, leuk. Wat een sterk staaltje bloggie!! Mijn woorden waren amper koud. Nauwelijks had ik de laatste Man (die met de Baard, i.c. Paul Laaper) uitgewuifd of jij kwam al tweepuntnullend binnengezzzoefd, SjiekdeFreak. Sneller dan het licht, dacht ik. Welkom, welkom! Ja, wat onze (klein)kinderen en moeders al niet moeten denken … van dat loslopend wild in Blogdorp?!

    En troost je, de worst kruipt wel waar ze niet gaan kan … In oude spreuken, zit daar de waarheid niet in? Het zal dus allemaal niet zo los lopen zoals wij hier nu bezig zijn? Wat zou die ‘wijze’ Gouden Uil hier eigenlijk van denken, denk je?

    Reactie door janien — september 3, 2008 @ 9:04 pm | Beantwoorden

  3. @ Karin
    Zuiderbuurs, stuiterballenleven, krampen en stampen, spjaakgebjekje en meer en meer: jouw vocabularium is om van te snoepen!

    Reactie door janien — september 3, 2008 @ 9:10 pm | Beantwoorden

  4. Janien, artisanale charcuterie staat in mijn top drie van gastronomische verwennerijen

    Reactie door Paul Laaper — september 3, 2008 @ 9:21 pm | Beantwoorden

  5. Hoi Janien,
    Niet veranderen, zelfs voor deze vegetariër is jouw worst een heerlijk hapje!

    Reactie door karin — september 4, 2008 @ 7:36 am | Beantwoorden

  6. Bloggend lezers stimuleren,
    da’s belangrijker dan kort.
    Apport, mijn blonde pup, apport!

    Reactie door elke — september 6, 2008 @ 9:15 pm | Beantwoorden

  7. […] schrijver die notabene ook op de longlist van de Gouden Uil 2009 ZOEK is! (Terzijde: of de Man met de Snor daar voor iets tussen zit, betwijfel ik ten zeerste! In hoogsteigen persoon bekleedde hij Dimitri […]

    Pingback door Di-mi-tri, Di-mi-tri!! Dimitri Verhulst Himself was on Facebook. Was. « The Sausage Machine — maart 10, 2009 @ 9:30 pm | Beantwoorden

  8. […] 2.0, literactuamap, literatuurprijs, shortlist Nog betere reclame voor boeken dan de onvervalste Guy Mortier en Helmut Lotti’s Strijdster-voor-het-Witte-Licht Jelle van Riet? Ruth Joos van Mezzo op […]

    Pingback door TSM-Alert! Literactua! Jelle Van Riet en Guy Mortier met shortlists Gouden Uil 2009! « The Sausage Machine — maart 16, 2009 @ 12:26 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

