The Sausage Machine

november 2, 2008

Irriterende GIP’s en Spetterend Speelplein (missMieke’s Piece of Blog)

  missMieke’s Piece of Blog 

Irriterende GIP’s en Spetterend Speelplein

Hoii bloggers,

Newsflash: ’t is weeral november!!
Newsflash: ’t was weeral herfstvakantie … en die is ook weer bijna voorbij!
Newsflash: de vakantie van Mieke was een vlaag van vrolijkheid en activiteit!

Oktober was kortweg een drukke, chaotische en veeleer verwarrende maand. Mijn eindwerk, GIP, geïntegreerde proef, … gaat over hoogbegaafdheid bij het lagereschoolkind. Ik heb me dus vooral verdiept in de lectuur over hoogbegaafdheid. Dikke boeken, dunne boekjes, kinderboeken en volwassenenlectuur, makkelijk leesbaar en “wreed irritant”, interessant en dodelijk saai, maar allemaal bijzonder begaafd!🙂 Die GIP is ook wel iets bijzonder! ’t Gaat me redelijk goed af, maar het heeft me met mijn (zeer pijnlijke, wegens een ernstige verkoudheid) neus op een belangrijk feit gedrukt: “Begin op tijd dingen op te zoeken of de laatste week raast voorbij met een vlaag van paniek!!”

Verder ben ik af en toe gelukkig ook ondergedoken in de ontspanningslectuur … Ik ben nog steeds aan het lezen in de boeken van Stephen King en ze blijven me nog steeds verbazen! Maar omwille van het tijdsgebrek en het grote aantal dingen die nog MOETEN gebeuren blijft er niet veel tijd over om te ontspannen, laat staan om te lézen.

Gelukkig zijn er binnen die dingen die nog MOETEN gebeuren ook leuke dingen. Omdat het voor de vakantie op schoolgebied enorm druk was (’t rapport kwam eraan, en dan lijken leerkrachten plotseling te beseffen dat ze te weinig punten hebben en dus nog DRINGEND een test of taak of … moeten opgeven!) lijkt het nu alsof ik zeeën van tijd heb. In de herfstvakantie heb ik dus ook veel tijd besteed aan de broodnodige ontspanning. Ik ben gaan schaatsen, heb gekookt en gebakken, liggen lezen en zitten zingen, … Ik heb mezelf een aantal dagen volledig uitgeleefd op het speelplein, …

Dat speelplein is momenteel énorm, kei-gigantisch belangrijk voor mij! De verantwoordelijkheid, het improviseren en experimenteren, het spelen met kinderen en de lachende gezichtjes verdringen het vervelende gevoel bij kapotte knietjes of hysterische kinderen tot de achtergrond en maken dat ik met plezier om zes uur opsta om de vooropvang op mij te nemen. Het speelplein is voor mij een genot! Maar … wel een bijzonder uitputtend en pijnlijk genot! Mijn benen en armen staan vol blauwe plekken van de actieve spelletjes, mijn hoofd is overwerkt van het vroege opstaan, de lange dagen en de schelle kinderstemmetjes en mijn voeten staan vol blijnen door het rondlopen in regenlaarzen. Ondanks al die ‘kleine’ ongemakjes heb ik genoten van deze vakantie en ben ik weer volledig klaar om er op school in te vliegen.

Als ik weinig tijd heb om te lezen of te schrijven dan probeer ik wel zoveel mogelijk muziek te luisteren. Deze week heb ik een cd tevoorschijn getoverd uit de stapel die ergens in mijn kast lag. Het was een cd die ik gekregen heb van Sara, het Duitse meisje bij wie ik gelogeerd heb tijdens onze uitwisseling met Berlijn. Op die cd van Annet Louisan staat een leuk liedje: “Eve”. De tekst gaat als volgt.

meine Freundin Eve ist aktiv
denkt immer positiv
kennt kein Stimmungstief
ihr Freund Steve ist sportiv
sie ist porentief
rein und attraktiv
sie ist kreativ, dekorativ
sensitiv, sie lebt intensiv
für die Art wie mich das ankotzt
gibt´s kein Adjektiv
seh’ ich Eve, sag ich: ” na, Eve…”
treff’ ich Eve, sag ich: ” na, Eve…”

doch bei Eve
geht nie ’was schief
sie ist sehr kommunikativ
überzeugt argumentativ
instinktiv
meistert Eve
spielend den Beruf
und den Alltagsmief
sie ist progressiv, alternativ
innovativ, sehr impulsiv
geschickt und effektiv
ich hasse sie abgrundtief
seh’ ich Eve, sag ich: ” na, Eve…”
treff’ ich Eve, sag ich: ” na, Eve…”

wär’ ich Eve, hätt’ ich Steve
mein Leben wär’ erfüllt
und nicht so primitiv
wäre, würde, rein fiktiv
was wär’, wenn’s für mich besser lief
vollkommen bin ich leider nur
im Konjunktiv

seh’ ich Eve, macht mich das aggressiv
treff’ ich Eve, wechsle ich die Straßenseite und zwar demonstrativ

Dit lied trok vooral mijn aandacht door het grappige woordgebruik en het rijmen. Ergens herken ik ook wel bepaalde dingen waarover Annet Louisan zingt. Als ik een liedje leuk vind speel ik dat enorm vaak achter elkaar af! Dit liedje heb ik dus bijzonder vaak beluisterd en meegezongen (met mijn geweldige, niet-kloppende en overheersend Nederlands-klinkende Duits!). En terwijl ik het OPNIEUW aan het luisteren ben sluit ik dit blogbericht af zodat ik me volledig kan gaan smijten in het babysitten!!
Tot Blogs!!

Dikke, herfstkoude regenzoen van
Mieke

1 reactie »

  1. Heel erg bedankt, Mieke! Heel veel succes en (leer)plezier nog met je GIP en je andere schoolwerk! En dat de kinderen op de speelpleinen nog heel gelukkig mogen zijn met een monitor en animator als jij!!!

    En nu … de aanloop tot de laatste kerstexamens van je middelbare school!

    Veel goede moed en groetjes
    janien

    Reactie door janien — november 2, 2008 @ 8:01 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

