The Sausage Machine

december 1, 2008

a SWASSENA creation! Release poster The Sausage Machine voor ICT-praktijkdag KlasCement

svenaffichepngzwart650png

svenaffichepngwit650png

Speciaal voor de ICT-praktijkdag van KlasCement (Gent, 1 december 2008) ontwierp mijn oud-leerling Sven Wassenaar een poster exclusief voor The Sausage Machine! Of TSM 100% volgens Svens interpretatie (november 2008). Het oorspronkelijke ontwerp is dat met de zwarte achtergrond. De poster met de witte achtergrond kwam er na overleg met de drukker: zwart zou problemen voor een mooie weergave kunnen geven.

@ Sven Wassenaar

rozen   … onbeschrijflijk vereerd en dankbaar! Ontroerd en trots. Dat ik jouw leraar Nederlands en Duits mocht zijn. Hier stond al prachtwerk van jou ten toon: je blogposts a en b, je leesportfolio, je film en meer. En nu is er je jongste creatie: de TSM-poster, a SWASSENA creation. Definitely beautiful! Nog veel inspiratie en creatieve kracht! Heel veel geluk, Sven! Zeker ook in het hoger onderwijs! En … met je nieuwe blog onder de allesbelovende titel Want ook hersenen hebben een uitlaatklep nodig?! … Btw, gezien dat ook Line Van Aert van je/onze oude klas is beginnen bloggen?!

9 reacties »

  1. Heel mooi ontwerp, Janien
    Snap goed dat je heel trots bent.
    Heb op mijn blog voor Nederlands ook een link gemaakt naar die creatieve manieren waarop jou leerlingen bezig zijn met leesportfolio’s

    Reactie door Jeroen Clemens — december 1, 2008 @ 1:54 pm | Beantwoorden

  2. jouw leerlingen, dus met die W (snik)
    bloggen gaat ten koste van spellen😉

    Reactie door Jeroen Clemens — december 1, 2008 @ 1:56 pm | Beantwoorden

  3. Wauw die tweede is vet, leuk!

    Reactie door Karin Winters — december 1, 2008 @ 7:49 pm | Beantwoorden

  4. @Jeroen en Karin
    Bedankt voor jullie wwwwarme woorden!
    @Jeroen speciaal
    En dat bloggen ten koste gaat van spellen … daarover zou ik me echt geen zorgen maken. Bloggen is immers een heel andere en supersnelle manier van schrijven dan pakweg een schrijfoefening maken in een Worddocument waarvoor je uren de tijd neemt om het steeds weer te herschrijven, om spelling- en woordgebruik- en grammatica-opzoekingen te doen. Ik vind het ongelooflijk tof hoe jij je leerlingen laat bloggen: dat vraagt lef, overgave, het uiterste respect voor hun lezen en schrijven, hun zijn. Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is.

    En, lezen ze niet liever of toch anders dan vroeger in de nieuwe omgeving? Ik vind jouw edublog gewoon fanatstisch! Jouw links naar zoveel schrijvers- en boeken’ontdekkingen’, naar prachtig luister- en ander materiaal. Jouw lenige, leuke, enthousiaste en speelse communicatie van ‘leerstof’. Hun horizonverruiming. Daar kan geen methode, geen schoolboek het tegen halen. Ik wil er al lang over bloggen … Het feit alleen al dat jouw leerlingen meedoen, is bewonderenswaardig. Literatuuronderwijs heeft een grote meerwaarde gekregen: sterke betrokkenheid, eigentijdse (2.0-) activiteit, nieuwsgierigheidsprikkeling, …

    Jouw bloggen met de klas valt toch echt wel mee, niet! Heel veel succes en vooral ook nog veel lees- en blogplezier voor je leerlingen!

    @Karin speciaal
    Hoe was Rome? Ik kom kijken …

    Reactie door janien — december 2, 2008 @ 8:39 am | Beantwoorden

  5. Met recht een poster om trots op te zijn!
    Maar… waar komt de keuze van die naam nu eigenlijk vandaan? Ik heb bij een worstmachine niet direct een 2.0 gevoel:-)

    Reactie door Willem — december 3, 2008 @ 7:59 pm | Beantwoorden

  6. […] Piece of Blog) @ Sven Wassenaar, die onlangs voor TSM geheel vrijwillig en zomaar een poster ontwierp @ mijn oud-leerlingen @ mijn […]

    Pingback door Zalig Kerstmis « The Sausage Machine — december 24, 2008 @ 9:11 pm | Beantwoorden

  7. […] Sven Wassenaar, mijn gewezen assistent in de multimediaklas en co-auteur, designer 2008 van de TSM-affiche en TSM-co-promotor, momenteel eerstejaarsstudent hoger onderwijs, schreef gisteren een heel […]

    Pingback door Webgeleerder met Sven Wassenaar. Een les voor Q and me « The Sausage Machine — april 3, 2009 @ 1:56 pm | Beantwoorden

  8. […] heb ik ze binnengeleverd, mét een zwarte en een witte poster van The Sausage Machine, ja, de SWASSENA creation van Sven. Belofte maakt schuld. En aan de bibliothecaresse van dienst had ik beloofd van de bib haar […]

    Pingback door Overtijd met Alice Nahon, Wittgenstein en een vrouwtje bij de drukker « The Sausage Machine — augustus 21, 2010 @ 10:00 am | Beantwoorden

  9. […] swassena, Sven Wassenaar die in 2008 deze affiche voor The Sausage Machine (Archive) bedacht en ontwierp. Ik ben er nog altijd even blij mee als op de dag dat Sven ze me stuurde, in wit en in zwart, […]

    Pingback door by swassena | The Sausage Machine — april 7, 2011 @ 2:42 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

