The Sausage Machine

mei 21, 2009

Poëzie op de bus

bus32MInghels

Maarten Inghels, Vandaag zat ik op bus 32, gekopieerd, geknipt, geplakt: Dichters des Vaderlands op kaart, onder Wilrijk.

dichter des vaderlands kaart

Parlando!, dé literaire site voor poëzie in Vlaanderen, heeft op een landkaart van België circa 100 dichters verzameld. Ze vertegenwoordigen elk een stad of een dorp in ons land. Dichters des Vaderlands op kaart is het machtige en prachtige gedichtendagproject 2009 van Tine Moniek! van Parlando! Op haar Parlando!-site staan trouwens links naar andere machtige en prachtige gedichtendagprojecten van haar hand! Het machtige en prachtige gedicht van ras rijzende ster Maarten Inghels ontdekte ik onder het knopje Wilrijk. Zoals zichtbaar boven, komt het gedicht uit zijn machtige en prachtige debuutbundel Tumult.

(Tussen ronde haken: ik kan het niet laten van hier ook even te linken naar de eigen gedichtendagprojecten van TSM: Gedicht verzonden (i.s.m. 5 aso 2006-2007), poetika2.0 met La Salciccia d’Oro en Percolating Poetry.)

Meer … over de dichter Leonard Nolens op bus 32 in het gedicht van Maarten Inghels: in een volgende poëziepost. Ja, dit draait ook om de revanche van de poëzie op al die ‘gouden’ romanberichten in deze litblog die zijn ontstaan te danken heeft aan … poëzie!

Signalement: de netwerkbus op Karin blogt!

4 reacties »

  1. […] Even ben ik in mijn papieren archieven op zoek gegaan naar een brief van Leonard Nolens uit de jaren 90 van vorige eeuw maar ik vond hem niet snel genoeg terug om hem hier en nu te tonen. Wordt vervolgd. Dit vond ik wel snel: een gedicht van Maarten Inghels … Vandaag zat ik op bus 32 naast Leonard Nolens (meer). […]

    Pingback door Nolens heeft er de wind in de media goed onder | The Sausage Machine — maart 29, 2011 @ 7:49 pm | Beantwoorden

  2. […] aan dezelfde universiteit waar ook ik aan taal en letteren begon. Niet alleen omdat hij me al veel eerder opgevallen was en ik hem sindsdien (2009) ben blijven volgen, wat echt niet moeilijk was omdat ik hem overal […]

    Pingback door Nieuwe rituelen | The Sausage Machine — januari 22, 2016 @ 5:17 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

