The Sausage Machine

juni 3, 2009

An Eline Ganseman Film

In de Studio! Hoe maak ik een strip? An Eline Ganseman Film

Dit is een vervolg op mijn vorige post met Bollekes en meer studentennieuws over mijn oud-leerlingen. Daarin o.a. een filmreportage waaraan Rutger Gaumann meewerkte. Nu is mijn oud-leerling Eline Ganseman als filmmaker aan de beurt. Je zou warempel kunnen zeggen dat de Stijn Coninxen van morgen bij mij in de klas hebben gezeten. En daar ben ik trots op. 

Eline Ganseman behaalde vorig jaar haar bachelor in audiovisuele kunst aan de Media & Design Academie in Genk. Met onderscheiding! Haar eindwerk was een documentaire over Studio Vandersteen, de auteurs van de Suske en Wiskestrips: een antwoord op de vraag Hoe maak ik een strip? Een meesterstuk!

Scenario & regie, productie & montage: Eline Ganseman.

Proficiat, Eline! Met plezier herontdek ik Elines artistieke oog en vaardige rozenhand, haar taalkrachtige pen, ontwapenende onbevangenheid, dynamisch streven naar kwaliteit, speelsheid, … haar creative mind. Heerlijk, toch: met plezier herontdek ik in Elines film ook mijn oud-leerlingen Rutger Gaumann als de presentator en Lynn Vermorgen als de bibliothecaris! In mijn vorige post was dezelfde Rutger nog aanwezig als filmmaker himself.

De documentaire van Eline staat in vier vervolgdelen op de site van Studio Vandersteen en duurt ongeveer 20 minuten. Klikken: In de Studio! (Film). Ook aanbevolen voor educatief gebruik van 5 tot 105 jaar!

ElineStudio450

In (film)beeld: scenarist Peter Van Gucht van de Studio en presentator Rutger Gaumann, deel 1 film, www.studio-vandersteen.be

3 reacties »

  1. […] schetst Eline Ganseman een portret van beeldhouwer Karel Hadermann. Eline Ganseman is helemaal niet onbekend op TSM, en deze film van haar creatieve en vaardige hand heb ik hier al zo lang willen […]

    Pingback door Beeldenbouwer Karel Hadermann « The Sausage Machine — december 21, 2010 @ 10:47 am | Beantwoorden

  2. […] nieuwe Suske en Wiske-saga loopt parallel met de beroemde rode reeks maar mikt op een ander […]

    Pingback door Suske en Wiske goes manga @Amoras2047 | The Sausage Machine — mei 9, 2013 @ 2:39 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

