The Sausage Machine

juli 2, 2009

Puur Middellandse Zee-blauw (1)

VanGoghMiddellZee

Vincent Van Gogh, Zeegezicht bij Les-Saintes-Maries-de-la-Mer, 1888, www.vangoghmuseumshop.com.

Mieke Totté is zopas afgestudeerd! Kijk toch, hoe prettig gezellig ze het einde van haar middelbare school viert.

Mieke Totté, alias missmieke, blogde maandenlang in The Sausage Machine. Fris en fruitig smaakte Missmieke’s Piece of Blog: dagBOEKsnippers uit een jongemeisjesleven in de laatste jaren van het middelbaar. Gefocust op boeken. Lezen en schrijven: daar houdt Mieke van. Haar maandelijkse maandagpost zorgde voor pieken in de statistieken. Een voorbeeldje: haar post Godverdomse dagen op een godverdomse bureaustoel kreeg van een hele groep jongeren commentaar.

Ondertussen zit Mieke Totté aan de Middellandse Zee …

missmieke-32 Ik citeer Mieke rechtstreeks vanop haar blog:
Knarsende Koffers En Veilige Vliegtuigen.

Pyjama … check
Tandenborstel … check
Gsm … check
pas, papieren, kleren, zakdoeken en sokken, boek, boek, boek, bikini …. check, check, check, check, check, check, check, check en chéck …

Ik dénk dat ik er klaar voor ben Mijn koffer staat al voor de deur, mijn handbagage hangt over een stoel en de zenuwen gieren door mijn lijf!
Vanavond stappen we met vier vriendinnen het vliegtuig op, richting Frankrijk, om zongebruind en veel ervaringen rijker, binnen een dikke week, weer terug te komen (hopgelijk ).
Ik heb er énorm veel goesting in, ‘k sta te popelen om kopje onder te duikelen in de warme Middellandse zee, om ’s morgens naar de bakker te wandelen voor stokbrood en croissantjes, om in paniek onze passen terug te vinden nadat we die natuurlijk kwijt zijn gespeeld, om na vier dagen toch maar eens de vieze afwas te doen, om te kibbelen over wèlk cafeetje er het gezelligste uitziet … ‘k Zie het volledig zitten
Dit wordt zeker iets om nooit meer te vergeten, de afsluiter van ons middelbaar en de eerste stap naar de hogeschool (waar ik trouwens toch al naartoe ga, ik ben me vanmorgen alsnog gaan inschrijven!), de bezegeling van ons typische tienervriendschap en een belofte van nog vele jaren vol sappige roddels en vriendschappelijke steun …

Frankrijk … HERE I COME!!!!!

Mieke

@ Mieke Totté

rozen 

 

Hartelijk bedankt voor je Pieces! Dikke proficiat met je afstuderen! Geniet van de Méditerranée en de rest van je vakantie! … Welke achtergrondmuziek kies je: Summer in the City in de versie van Joe Cocker? Buurmans Middellandse Zee? Of toch liever Haus am See van Peter Fox, dé zomerhit 2009. Pure romantiek.

1 reactie »

  1. Hallo Janien!!

    Woow, een heel blogbericht voor mij alleen!!😀
    Ik voel me enorm opgefrist door het hele Frankrijk-gebeuren én vereerd door deze piece of blog!!
    En als ik kan kiezen ga ik voor de pure romantiek🙂

    Zonnige zomergroetjes,
    Mieke

    Reactie door missmieke — juli 7, 2009 @ 2:40 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

