The Sausage Machine

juli 7, 2009

RE: Nu donderdag. Sylvie Marie in de 128e Muzeval

Mijn blogpostresponse @ dichteres Sylvie Marie:

ik fotografeerde haar affiche in Den Hopsack in Antwerpen, vorige vrijdagavond, op de presentatie door Frank De Vos van zijn nieuwe bundel Bedichting van Canvas. Solitaire samenlevingsmodellen. 

Sylvie MarieHopsack

Oproep tot interactie: VERGELIJK beide blogaffiches, die van Sylvie Marie met mijn foto, en ZOEK DE VERSCHILLEN. (Ach, vergeef me, het is dat leraartje in mij dat af en toe nog een oefeningetje wil prepareren.) [N.v.d.r. de poster op de site van Sylvie Marie is dezelfde als die ik in mijn mailbox vond, gepost door De Muzeval. Is die van mijn foto misschien een sneuvelversie?]

Heel veel succes, Sylvie Marie!

Sylvie Marie was al veel eerder in The Sausage Machine (links onderaan dit artikel) – al van in het begin, in januari 2007 voor Gedichtendag. Sindsdien is haar poëzie steeds sterker gaan schitteren, vooral ook in gerenommeerde poëzietijdschriften, en is ze een vurige performer. In De Muzeval presenteert ze Zonder, haar bejubelde debuutbundel. En ja, is het meest interessante slag dichters niet de debutant? Sprookje toe: de dichteres beweegt zich sinds kort als Prinses op trouwersvoeten …

4 reacties »

  1. piep,

    de redactie had om de een of andere reden er graag mijn echte familienaam bij, blijkbaar waren de affiches al gedrukt toen ik het zag.
    dank voor de lof.

    groetjes,
    sylvie

    Reactie door sylviemarie — juli 7, 2009 @ 2:14 pm | Beantwoorden

    • Hey Sylvie Marie … De Coninck

      Vereerd met je bezoek! Nog een verschil: het vraagteken na “Zonder”?? Gewoon een drukfout, zou ik denken, zoals zo gemakkelijk gebeurt.

      Dit wilde ik je nog ff vertellen: je bundel is ‘genomineerd’ voor de nieuwe “Leeslijst”. Naast “Tumult” van Maarten Inghels (tot nu). Wie zal het halen? Ik ben slechts één lezer in de werkgroep en er mag slechts één dichtbundel in. Voor de vorige lijsten heb ik de poëzie mee mogen kiezen en annoteren … (Tegen het nieuwe schooljaar komt de nieuwe lijst …)

      Groetjes
      janien

      Reactie door janien — juli 7, 2009 @ 3:30 pm | Beantwoorden

  2. http://www.decontrabas.com/

    Reactie door J/ — juli 13, 2009 @ 8:45 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

