The Sausage Machine

november 3, 2009

The Software Culture of Blogging. Anne Helmond onderzoekt de blogosfeer

wordcampnl-250x250_3_bigger 

Via Erno Hannink van WordCamp NL op Twitter ontdekte ik deze recente slideshow van PhD-student Anne Helmond over The blog as database. Wat mij betreft, met een stekje op WordPress weliswaar ‘com’ (de aantrekkingskracht van een sterk merk, weet je), een collector’s item: een verhelderende en tegelijk verdiepende kijk van een new media researcher, een expert in e-cultuur, op een wereld waarin ik me als een doodgewone gebruiker van free WP ook al eens spelend (reading, writing) durf te bewegen. Ik weet het, Anne Helmond presenteert expertenstuff. For nerds and (girl) geeks only? En toch wil ik haar presentatie van de blogosfeer in e-cultureel perspectief hier en nu binnen oog- en handbereik plaatsen. Omdat haar wetenschappelijke kijk op nieuwe media en bijvoorbeeld The Widgetized Self (over identiteitsconstructie door bloggen) zo intrigerend en fascinerend is.  

Ff oriënteren. Anne Helmond presenteerde haar beschrijving van de blogosfeer op WordCamp NL. Op about:blank lees ik over WordCamp NL:

Dit was de eerste WordCamp in Nederland. Een event voor en door WordPress weblog software gebruikers. Kan niet anders zeggen dat het een groot succes is geweest. De opkomst was meer dan goed, het programma, organisatie, locatie, lunch en verzorging waren uitstekend en niet te vergeten open WI-FI die massaal werd gebruikt. Complimenten voor de organisatie.

Madbello op about:blank, 1 november 2009.

1 reactie »

  1. Wat leuk dat je mijn onderzoek verder onder de aandacht brengt. Het zijn soms vrij technische en/of gecompliceerde zaken die ik presenteer, maar ik heb op WordCampNL geprobeerd het zo helder en duidelijk mogelijk uit te leggen zodat het ook voor de niet-geeks begrijpelijk is. Binnenkort verschijnt de presentatie ook op WordPress.TV als video.

    Reactie door Anne Helmond — november 3, 2009 @ 3:45 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

