The Sausage Machine

juni 11, 2010

Inne Verbeke geeft danslessen voor een betere samenleving! Armoedebestrijding op Luchtbal, Antwerpen

 Blij nieuws van mijn oud-leerling Inne Verbeke, Master in de Geschiedenis (Universiteit Antwerpen) en dansprofessional. Elke woensdag geeft ze dansles aan kansarme kinderen in de wijk LuchtbalAntwerpen. Een tijdje geleden zijn mensen van de Koning Boudewijnstichting naar haar danslessen komen kijken. Nu hebben ze een filmpje gemaakt waarin ze zichzelf voorstellen als organisatie en waarin de initiatieven die ze steunen (slogan: om een betere samenleving te maken) worden getoond. 

Wij staan er ook in 🙂, meldt Inne me trots in een e-mail, vanaf 3 min.30  gaat het even over mijn meisjes. […] Wou het even delen … 

  @ Inne Verbeke

Fantastisch, Inne!!! Ik zeg het met de rozen van The Sausage Machine: dikke, dikke proficiat!! Ik ben gewoon sprakeloos. Ik word er stil van, zo mooi! Ik ben vol bewondering voor jouw inzet voor een betere en mooiere wereld. Naar het einde van het filmpje heb ik een glimp van jou tussen je meisjes kunnen opvangen: hoe leuk ziet dat er uit. Je danst tegen armoede, voor sociale rechtvaardigheid, daar kan ik helemaal inkomen. Dat jij je met je talenten inzet voor het geluk en het welzijn van kansarmen op Luchtbal: waw! 

Heel veel geluk, Inne en je dansgroep! Als ik vanavond tijd vind, plaats ik jullie op mijn blog. De wereld mag dit toch weten, moet dit weten, niet!? Tegen armoede en voor sociale rechtvaardigheid, die strijd wil ik ook voeren, op mijn kleine, bescheiden manier van blogger. Ik deed al mee aan Blog Action Day tegen armoede, ik verwees al naar Hilde Kieboom met Kamiano en naar Moeders voor Moeders van Monique Verdickt. Ook probeerde ik Ilona Plichart en Maël Boutsen te steunen in Peru. En vandaag wil ik jouw werk voor een betere samenleving even voorstellen, Inne Verbeke, mijn zeer getalenteerde en geëngageerde oud-leerling!

Ik vind het geweldig wat je doet!!

Hartelijke groeten

 Janien Benaets

*  UPDATE 05-07-2010. Van Inne Verbeke verneem ik zo-even dat ze aan de UAntwerpen is afgestudeerd MET GROTE ONDERSCHEIDING! Wat een geluk! (Ikzelf heb dat vele jaren geleden ook mogen ervaren toen ik met GO aan de K.U.Leuven afstudeerde. Ik blog dit met enige schroom, het kan pocherig overkomen … Daarover spreek ik eigenlijk nooit.) Wow, Inne! Heel dikke proficiat aan Inne Verbeke!***** Heel veel geluk!

1 reactie »

  1. Prachtig inititief Mevr. Verbeke !

    Reactie door Maarten Van Goethem — november 9, 2011 @ 12:51 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

