The Sausage Machine

juni 28, 2010

1Q84 … waar je echt je tanden in … (Frank Hellemans)

Filed under: Uncategorized — janien @ 11:41 am
Tags: , , , , ,

@Fred Schut @Jeroen Clemens op Twitter en hier en daar.

Over vakantieboeken gesproken … De kracht van recensies! Of: onze zomerse (!) gevoeligheidsgraad voor boekpromo. Samengevat: alles marketing en leesbevorderingDéze uitgever mag zich alvast in de handen wrijven. Als je merkt hoe angstwekkend spannend het er in de ‘oude’ boekenwereld 2010 aan toe gaat in weeral een Zomer van het Spannende Boek … Als het geld voor literatuur/cultuur quasi overal op is, wéuèk! Gouden Uil weg, Meulenhoff / Manteau weg (t.t.z. opgegaan in De Bezige Bij Antwerpen), cultuureducatie weg, Prijs voor Vlaams-Nederlandse Culturele Samenwerking weg … Eidoch, niet te hard gezweet, de Zomer van Antwerpen komt er aan met de Duiker, een oud verhaal voor jonge harten. En dan is er altijd nog Avignon, en dubbelop de nieuwe Murakami.

Murakami schreef boek van het jaar – Romans – Recensies Volwassenen – Knack Boekenburen.

Ja, ik ga mee in de 1Q84-(vakantie)hype nadat ik hier een voorpublicatie gelezen had. En nadat ik Frank Hellemans bij het ontbijt las in (toegegeven: eerst in mijn papieren versie van) Knack – ook hij was danig onder de indruk.

1 reactie »

  1. Ja, ik heb een leerling die mij deelgenoot van hem maakte. Fantastische schrijver. Nog even wachten tot er een goedkopere versie uitkomt(nu € 49,95). Of lenen van mijn leerling want die leest dit achter elkaar uit.

    Reactie door fred schut — juni 28, 2010 @ 11:44 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

