The Sausage Machine

september 28, 2010

Ontworsteling aan het geloof. Franca, ben jij nu de nieuwe Maarten ’t Hart of de nieuwe Jan Siebelink? Of ben jij gewoon nog beter?

In de film zien we de debuterende Franca Treur met haar recensenten, de grote fictie-auteurs Maarten ’t Hart en Jan Siebelink, die net als Treur hun religieuze opvoeding in hun boeken verwerkten. In haar coming of age-roman Dorsvloer vol confetti ontworstelt ze zich aan haar geloof. Een op zijn zachtst uitgedrukt niet onopgemerkt debuut!

*** selexyz debuutprijs, nominatie NS Publieksprijs, tiplijst AKO Literatuurprijs, nominatie Anton Wachterprijs 2010 ***

A Star Is Born! Als een komeet (met een oplichtende confettistaart) is Franca Treur op weg naar de top. 

PS1 Maakt Erwin Mortier wel een kans op de NS Publieksprijs, vraag ik me al dagenlang af? Met concurrenten als Franca Treur en Mama Tandoori gaat het er voor hem erg erg spannen. Uiteindelijk ben ook ik gezwicht voor Mama Tandoori, o.w.v. die grootste laagdrempeligheid. Ik ben Kluun en Saskia Noort gevolgd. Ja. Het was een dubbeltje op zijn kant: ging ik hoger of lager?

PS2 Heb meteen een nieuw woord geleerd: refomeisje. Nooit eerder gezien. Mooie samenstelling. ‘Reformatorisch‘ kende ik al wel.

1 reactie »

  1. […] mijn blogzieltje beloofd, … maar stemmen op de NS Publieksprijs lukt niet. De NS Publieksprijs staat niet open voor […]

    Pingback door @mamatandoori Help! Mijn stem pakt niet! NS Publieksprijs door een Vlaamse roze leesbril « The Sausage Machine — oktober 13, 2010 @ 1:00 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

