The Sausage Machine

oktober 6, 2010

Catwalking met Tim Van Steenbergen. Alles is ijdelheid

Euforie op de catwalk
Buzzbuzz. De positieve psychologie viert hoogtij. Op straten en pleinen, waar ik ook ga of sta, weerklinkt het zegewoord GELUK. Kun je je ogen geloven: ook de lente-zomer 2011 ziet er rooskleuriger uit dan ooit tevoren! 

In dresses structured like flowers
Stapje recht de zomer 2011 in: met man for all seasons Tim Van Steenbergen (en mij, ai die teen).

… like a woman walking in the garden, in the countryside … in a dress structured like flowers or leaves of flowers … pure, elegant and fresh. (Tim Van Steenbergen in Vogue)

Deze herfst, in Paris:

Liep Eline Ganseman, volstrekt geen onbekende op TSM, niet op zijn catwalk? Opereert hij niet in het Engels vanuit de elegantste en lekkerste stad van Vlaanderen, u/je raadt het, Antwerpen? Heeft hij geen kantoor in Tokyo? Veroverde hij deze lente La Scala van Milano niet met zijn kostuums voor Wagners Rheingold?

Between 2010 and 2013 Tim Van Steenbergen is creating the costumes for Richard Wagner’s opera cycle ‘Der Ring des Nibelungen’.
Belgian director Guy Cassiers, who has astonished Europe with his highly original productions, gets this long-awaited Ring off to a start at La Scala. Conducted by Daniel Barenboim, the perfect Wagnerian.
Der Ring des Nibelungen is a co-production by the Teatro alla Scala in Milan and the Staatsoper unter den Linden in Berlin.

Uit het curriculum van Tim Van Steenbergen.

In te nauwe schoentjes
Het liefst verzwijg ik mijn miskoop deze lente van een te kleine zwarte pump van zijn hand. Nooit eerder gaf ik zoveel uit aan een schoen, tegen beter weten in: een halve maat te klein. Tenenkrommend dom. Gelukkig (?!) is er een wetenschappelijke verklaring voor, wat had u/je gedacht. Wacht, ik haal er de professor even bij … Was ik dus niet gewoon onbewust op zoek naar een nieuwe ik?! Ahum:

Voeten zijn wat ze zijn, maat 36 of 42, de juiste maat zit altijd goed. Het kopen van nieuwe schoenen is dus een eenvoudige ingreep om te komen tot een ‘nieuwe ik’.

Prof. dr. Luk Warlop in Knack Weekend, nr. 39, 29 september 2010, p. 137.

Ahum.

Alles is ijdelheid
Met een even eenvoudige ingreep heb ik alhier mijn vrouwelijke ziel blootgegeven en mijn lege portemonnee uitgestald. Manmanman toch. Niets te verbergen? Al die wijze raadgevingen over het verlies van privacy in de wind geslagen. Tegen beter weten in? Niet (alles zomaar/zomaar alles) op de openbare weg gooien: ik leer het maar niet. Telkens weer die ijdele ik die de kop opsteekt. Berouw komt na de zonde.

PS Niet op zere tenen trappen, a.u.b. Of toch liever: doe maar. Wil een mens immers niet gezien worden? In Tim Van Steenbergen of anders. Nanana, alles is ijdelheid. Vanitas vanitatum et omnia vanitas: zo klinkt het trendy, op zijn BDW’s.

2 reacties »

  1. […] Alles is ijdelheid. Alles is marketing, toch. Tot spijt van wie ‘t benijdt. (Ik val in herhaling, ja. En dat uitgerekend op een hoogdag in de eurocrisis. Cruciaal bloklettert het alom. Een moment […]

    Pingback door Alaise – de elegante zwier van hedendaagse vrouwelijke kookkunst | The Sausage Machine — december 8, 2011 @ 10:14 am | Beantwoorden

  2. […] Catwalking met Tim Van Steenbergen Share this:TwitterFacebookE-mailPrintVind ik leuk:LikeWees de eerste om post te waarderen. Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met animatiekoffer, Denise Nieuwejaers, Eline Ganseman, kleuteronderwijs, lerarenopleiding, project kunstvakken, stop-motionfilm, taalontwikkeling via multimedia, taalstimulering bij kleuters. Maak dit favoriet permalink. ← e-literatuur: poëzie goes mobile | voertaal: Nederlands with some English mixed in | dresscode: smartphone of tablet (met Junaio en Layer) […]

    Pingback door zo lang als een bus | ik geef jou een kus – taaloefeningen voor kleuters | The Sausage Machine — mei 10, 2012 @ 6:12 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

