The Sausage Machine

oktober 29, 2010

Voor 3 500 euro ging het bed van Willem Elsschot onder de hamer

Filed under: Uncategorized — janien @ 4:25 am
Tags: , , , , , ,

EXCLUSIEF vanuit de veilingzaal*

Voor 3 500 euro ging het eikenhouten bed (jaren 30 vorige eeuw) van Willem Elsschot onder de hamer van Mon Bernaerts. Kathy Lindekens ontving de cheque voor Bednet dat het langdurig zieke kinderen mogelijk maakt om via het internet naar school te kunnen. Op de foto Pat Donnez van Klara, Kathy Lindekens, veilingmeester Mon Bernaerts, Chantal Pattyn, netmanager Klara, en Dorian Van der Brempt, directeur van het Vlaams-Nederlands Huis deBuren (zie RSS in de rechtermenubalk).

Het afgehamerde bedrag van 3 500 wordt vermeerderd met 23%, zo verduidelijkte de veilingmeester: het bed kost de koper dus 4 300 euro. De hoogste bieder is de general manager van een beddenbedrijf, die Elsschot zeer goed had leren kennen tijdens zijn ‘maturiteitsproef’, decennia geleden bij het afsluiten van zijn middelbare studies.  

Het hele Bed van Elsschot is zondag 31 oktober 2010 om 10.00 uur terug en terug en … : radio Klara in Zot van Elsschot van en met Pat Donnez.

*Met heel veel dank aan Baldwin D.!

2 reacties »

  1. hey, waar is je mulisch post?

    Reactie door J/ — oktober 31, 2010 @ 5:05 pm | Beantwoorden

    • Nog gn tijd gehad … of gemaakt. Komt. Wel vrij laat. Heb nog geen ‘search’ kunnen doen: wou eerst nog een foto van mijn leerlingen met Mulisch vinden. (Je kent mijn foto-archief …) Van in Dordrecht nog wel, als ik me niet vergis! Zijn “Siegfried” won De Inktaap!! Ik weet ook niet meer in welk jaar dat was. Zie je, kheb nog wat op te zoeken. Enfin, kwil dat er graag in. Geweldig toch, dat we een originele foto met H. Mulisch hebben. Zoals ik Max Pam hoorde: een aimabel man was hij, dat vonden de leerlingen toen ook, herinner ik me. Hij kwam zeker niet over als de ‘arrogante aristocraat’ … Samen met de grote Mulisch op de foto, dat was me wat! Bedankt en veel GRTZ!

      Reactie door janien — oktober 31, 2010 @ 5:45 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

