The Sausage Machine

april 16, 2008

Me the Media. Mijn verhaal maakt het verschil. Derde mediarevolutie maakt democratie waar.

Me the Media. Een blogpost van Wilfred Rubens.
Me the Media. Het onderzoek van ViNT.
Me the Media. Het boek. Van Jaap Bloem, Sander Duivestein en Menno van Doorn.
Over verleden, heden en toekomst van de derde mediarevolutie.
(De derde, die van web 2.0, na die van de boekdrukkunst en die van de ‘oude media’ – radio en tv.)
In het Nederlands. Nu al als standaardwerk geprezen door Frank Janssen.
Me the Media. De film van het boek: volledig op YouTube.
Me the Media. De site. De blog. De wiki.
Me the Media. Jouw verhaal. Mijn verhaal. Onze verhalen

Me the Media. De open samenleving.

The core principles of an open society – protection of individual privacy, free speech and human dignity – are more important than ever.


Me the Media. Digitale emancipatie maakt de kernbelofte van democratie eindelijk waar.

Individual human beings do have something to say and they can make a difference.

 

 

Me the Media. 
The Thoughts, Emotions, Knowledge and Creativity of the Amateur.
The Wisdom of Crowds.
The Culture of True Democracy.

Me the Media. ‘Hyperindividualisering’? Egotisering? Personalisering!

Me the Media. Het succesverhaal van ICTwereld of Willy Vermaelen.

Me the Media. The Sausage Machine, zijn geassocieerde jongerenblogs, zijn wiki’s. Mijn hoera-verhaal tegen het doemgedonder van Andrew Keen, nu ook in het Nederlands.

Me the Media. Het is ook de titel van deze blogpost geschreven door een ‘amateuraap’* in ‘het oerwoud van middelmatigheid’. Het is meteen ook mijn ‘brouhaha’-reactie op het artikel van Anna Luyten over internet op Knack.be. Mijn zoveelste ‘verhaspeling’ en ‘vertroebeling’ (volgens Andrew Keen) van de publieke opnie. 
(* De woorden tussen enkelvoudige aanhalingstekens zijn van Andrew Keen. Ze komen uit het genoemde Knackartikel en uit Keens blog.)

 

1 reactie »

  1. […] niet gaan kan? De hemel behoede me voor dat be-lerende in deze tijden van je volste en reinste democratie want 2.0. Iedereen leraar of juist niet. Iedereen zijn ding en woensdag is gehaktdag. Iedereen […]

    Pingback door Fw: Taalpost in een soort Jommekesspaans « The Sausage Machine — januari 5, 2009 @ 8:28 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.