The Sausage Machine

augustus 26, 2008

Godverdomse dagen op een godverdomse bol. De nieuwste Dimitri Verhulst 320000 maal GRATIS

In kreten

GO, Dimitri Verhulst, GO! GO! GO!

Rising! Percolating!

Blitsnieuws. Flashpost. Boekennieuws. Het nieuwe (lees)seizoen gaat in.

BOEKMARKETING 2008! STUNT in boekenland! Lees de nieuwste Dimitri Verhulst GRATIS!

In een 400-tal woorden

    (Foto DeMorgen)  Nog voor de nieuwe roman van publiekslieveling en bestsellerauteur Dimitri Verhulst bij de boekhandelaar te koop zal zijn, krijg je hem gratis bij Humo van 23 september 2008. Nooit eerder werd in Vlaanderen een boek op deze manier gepromoot. En eigenlijk is het helemaal niet te verwonderen dat reclamemensen op dit idee zijn gekomen. In deze tijden van web 2.0 zijn er zoveel boeken for free toegankelijk? En ook nieuwe publicaties kunnen van het prilste woordbegin gevolgd worden op internet … tot hun ‘definitieve’ verschijnen in papiervorm én in digitale vorm, al dan niet te betalen …

Jammer genoeg is er nog geen afbeelding van de cover beschikbaar. Promogeheim. Talrijke boekenverkopers verwijzen voor het ‘nog te verschijnen product’ naar hun bestelformulieren. Zal de gratisstunt de verkoop van het boek nog de hoogte injagen? Ik denk van wel: bij dezen, mijn antwoord op de bedenking van Christian Breukers van de gerenommeerde poëzieweblog deContrabas in reactie op het ‘godverdomse’ artikel van de al even gerenommeerde Papieren Man. trouwens, Papieren Man Dirk Leyman die het allemaal kan weten, doet het nieuwe boek vandaag al voor een stukje uit de doeken als nieuwsbrenger van het gerenommeerde Nederlandse (!) NRC Boeken, onontbeerlijke feeds voor boekenliefhebbers, leesbevorderaars, literatuureducatoren e.a. Als je het mij zou vragen, boeken-, kranten- en magazine-uitgevers die niet stunten, hetzij digitaal of ‘tastbaar’, zijn (niet) gezien. Alle media hebben zich al krijsend op Dimitri Verhulst gestort … En zo worden we er allemaal beter van: meer zichtbaarheid, meer lezers, meer commentatoren, meer schrijvers, meer discussie, meer (literair) leven gewoon. Alles voor de kunst en daardoor voor de samenleving.

Van promo gesproken. De titel van Dimitri Verhulsts ‘godverdomse’ roman liegt er ook niet om. Hij is hem op het lijf geschreven. Dit is volgens mij weer wat René Appel een ‘ideale boektitel’ noemt. En wat had u gedacht? Natuurlijk hoort er ook een extra romansite bij elk nieuw boek die naam waardig. Webadres van Godverdomse dagen? Raad eens.

Inhoud? Over de mensheid tot gisteren. Vorm? Op zijn Verhulsts, met het mes geschreven.

Ik wil alvast een Humo reserveren in mijn krantenwinkel. Dit is een hebbedingetje, een collector’s item van een schrijver uit de toptien van nog levende Vlaamse schrijvers (ja, Dimitri Verhulst behoort volgens kenners tot de Vlaamse literaire canon) en ik weet uit ervaring dat literatuur- en kunstpromo van deze soort een rush naar de winkel genereert. En u? Boekenreclame is niet aan u besteed? Of leest u geen literatuur?

Wat zou literair criticus, mediatheoreticus en Knack-medewerker Frank Hellemans over de nieuwe boekpromo denken? En kunsthistorica en auteur Leen Huet van de Knack-blog Appelen met citroenen die o.a. de hoeken en kanten van het literaire leven aftast?

11 reacties »

  1. Zou die actie ook in Nederland zijn? Ik hou het in de gaten.

    Reactie door karin — september 4, 2008 @ 4:53 pm | Beantwoorden

  2. […] de radiospot voor Humo van volgende week, die-met-de-gratis-nieuwste-Dimitri-Verhulst, de roman Godverdomse dagen op een godverdomse bol. Dimitri Verhulst helemaal gratis, in bijlage. Wat mijn boekhandelaar betreft, zij gelooft niet […]

    Pingback door Dimitri Verhulst videoblogt Godverdomse dagen de hemel in! « The Sausage Machine — september 18, 2008 @ 2:53 pm | Beantwoorden

  3. […] Een dag in Gent? … Wiejawie toch wil Dimitri Verhulst live meemaken op de vooravond van de lancering van zijn nieuwe roman, wie wil naar de opening van zijn romanwebsite? Zo één van […]

    Pingback door Dimitri Verhulst in De Laatste Show! Reserveer gratis! Snel! « The Sausage Machine — september 18, 2008 @ 8:14 pm | Beantwoorden

  4. GODVERDOMSE!!
    ik lees dit nu pas, en nu ben ik te laat om deze Humo + nog aan te schaffen! Hoe kom ik nu aan deze Humo?

    JB

    Reactie door John Blutarski — oktober 2, 2008 @ 1:09 am | Beantwoorden

  5. @ John Blutarski
    Rechtstreeks bij Humo dat nummer nabestellen? Of bij de boekhandelaar of in de krantenwinkel? Of op eBay kijken? Ik zag daar een exemplaar op 1,99 euro staan. Het boek is nu wel te koop in de gebonden editie voor 18,95 euro. Of als luisterboek voorgelezen door de meester in 5 cd’s (18,95 euro).
    Veel succes!

    Reactie door janien — oktober 2, 2008 @ 6:58 am | Beantwoorden

  6. ik ga in dieje boek beginnen en ik denk dat het de moeite waard is
    groete

    Reactie door tijs — oktober 2, 2008 @ 4:04 pm | Beantwoorden

  7. Ik heb het boek (Godverdomse dagen op een godverdomse bol)via mijn zoon, die een Humo lezer is, in handen gekregen.
    Ik vind het evenaf prachtig om lezen, deze satierische hystorische beschrijving van de Homo-sapiens.
    ik weet niet juist waarom, maar het doet mij denken aan een schilderij van Jeroeminus Bosch, die ook prachtig zijn, zonder dat ge ze goed kunt vatten.
    Proficiat

    Reactie door F.Van Uffelen — oktober 12, 2008 @ 5:24 pm | Beantwoorden

  8. […] rockt en schreeuwt TSM-lieveling, HUMO’s Pop Poll-winnaar Beste Boek en curator Dimitri Verhulst de Literaire Lente bijeen! Zal Dimitri Verhulst de 2 000 man halen […]

    Pingback door Literaire zoo en literaire lente of het geheim van vogels en hun scheppers in dit Darwinjaar « The Sausage Machine — maart 6, 2009 @ 10:07 am | Beantwoorden

  9. […] wel of het einde van de (roman)literatuur (eindelijk) ook tot Humo is doorgedrongen. Tja, die godverdomse dagen van de glorie van het genre lijken wel definitief voorbij. Hoe klinkt leespromotie vandaag? […]

    Pingback door ondertussen – een iPad bij Humo | The Sausage Machine — november 26, 2011 @ 12:49 pm | Beantwoorden

  10. […] Het moet niet altijd beginnen met een voorpublicatie in een traditioneel drukwerk, zeg magazine. Het moet niet altijd beginnen met een boektrailer. Of met straatposters. Met een boekaccount @mamatandoori op Twitter, en verwarmende fietszadelhoesjes. Of neem een godverdoms gratis romanbijlage bij Humo. […]

    Pingback door no comment @DaanHvVoss #zttv twitteratuur | The Sausage Machine — januari 3, 2012 @ 11:54 am | Beantwoorden

  11. […] Pee Doo, de nieuwe gratisroman van Dimitri Verhulst – sinds Godverdomse dagen in augustus 2008 ook al in The Sausage Machine verscheen, werd hier in oktober 2016 […]

    Pingback door Carl De Strycker weegt de gratis Dimitri Verhulst: minder Louis Paul Boon, meer Marnix Peeters | The Sausage Machine — november 14, 2016 @ 10:16 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.