The Sausage Machine

september 19, 2009

De gezaghebbende docent in de Grote Opvoedtest

Of in terugblik … mijn profiel van leraar volgens de Grote Opvoedtest voor Docenten van de Nederlandse kwaliteitskrant Trouw.

docent2Trouw09 Ik speel de test in de serie Ken uzelf (γνῶθι σεαυτόν) of nieuwer geformuleerd Me, Myself, I and My Blog. Je zoveelste staaltje van je reinste exposure. 😉 Je kunt het ook zo zeggen: elkaar beter leren kennen. Klinkt minder ikkerig, toch: vriendelijker, socialer. Geleerder kan ook, in de terminologie van competentieleren: de test als invalshoek voor zelfreflectie.

Wat voor ouder ik ben? (Wie er niet tegen kan, tegen testresultaten van anderen, weze gewaarschuwd: te mijden blog.) Ik val in de categorie van de sensitieve ouder: Tim Mainhardt van de Universiteit Utrecht, medesamensteller van de Grote Opvoedtest voor Ouders, geeft me opnieuw wat uitleg op YouTube.

Wat voor ouder bent u/ben jij?

Trouw wil i.s.m. CNV Onderwijs met de Grote Opvoedtest aan leraren en ouders een handig instrument bieden in het discours over ieders rol in de opvoeding. Is voor de leraar opvoeden op school belangrijker dan onderwijzen? Schuiven ouders hun opvoedingsproblemen niet op de rug van de leraar? Wat verwachten ze van elkaar? Wat zijn hun meningen en wensen?

Voor de liefhebbers is er op Trouw.nl ook nog de idealedocententest.

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.