The Sausage Machine

april 20, 2009

UPDATE: Schaduwjury Gouden Uil bekend

goudenuil2 UPDATE  20 april 2009 De Schaduwjury is bekend!

 

 

De schaduwjury van de Gouden Uil-Literatuurprijs bestaat uit Radio 1-luisteraars Ann Erard, priester Charles Lommens, Katharina Ruymen en Dirk Verhofstadt, broer van Guy Verhofstadt (ex-premier van België, dit jaar voorzitter AKO Literatuurprijs!). 

Bij Koen Fillet hoorde ik Dirk Verhofstadt nog drie andere boeken aanprijzen. Hij betreurde het dat Godenslaap van Erwin Mortier niet op de shortlist voorkwam. Als gepassioneerde ‘gewone lezer’ (!) prees hij de oogst 2009 aan – al in het vooruitzicht van de literatuurprijzen 2010:  De leraar van Bart Koubaa en Mise en Place van Margot Vanderstraeten. Hoe kan het! Is dit toeval! Die laatste twee stonden ook al helemaal bovenaan op mijn leeslijstje! De leraar: sinds ik het interview met Bart Koubaa las in Knack, en Mise en Place om de titel alleen al, omdat ik een zwak heb voor kookprogramma’sMijn restaurant, recepten, kookboeken, restaurantrecensies, wijnbesprekingen, én omdat ik heel graag kook.

4 reacties »

  1. Dat zijn inderdaad twee schitterende boeken. Op het niveau van Godenslaap. En nu maar hopen dat die andere auteurs minstens aan hun enkels raken…

    Reactie door Dirk Verhofstadt — april 20, 2009 @ 10:53 pm | Beantwoorden

  2. […] reactie van Dirk Verhofstadt als kersvers schaduwjurylid van de Gouden Uil Literatuurprijs op mijn vorige post, die van 20 april […]

    Pingback door AAN: Dirk Verhofstadt, schaduwjurylid. De paradox van privacy op een webplekje (3) « The Sausage Machine — april 21, 2009 @ 8:15 am | Beantwoorden

  3. […] hier eerder gemeld, is de Vlaamse politicus Guy Verhofstadt dit jaar juryvoorzitter.  x (?)jaren na Jan […]

    Pingback door Bart Moeyaert en Dimitri Verhulst getipt voor de AKO « The Sausage Machine — oktober 2, 2009 @ 7:35 am | Beantwoorden

  4. […] Mortier, en Jelle Van Riet van Helmut Lotti voor de jeugdliteratuur. Ik vraag me af: is er weer een schaduwjury, beste (Vlaamse) Radio […]

    Pingback door Schrappen en gummen. De longlist Gouden Uil 2010 « The Sausage Machine — februari 24, 2010 @ 5:23 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.